به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۰۱:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۰۹ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : ۴۰۰۵۹۳

چای‌سبز مضرات آفتاب‌سوختگی‌را کاهش می‌دهد

چای‌سبز مضرات آفتاب‌سوختگی‌را کاهش می‌دهد
گروه سلامت: مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد: ترکیبات موجود در چای سبز می تواند از پوست انسان در برابر آفتاب سوختگی محافظت کرده و حتی در صورت سوختن و بروز آسیب پوستی می تواند مضرات این پدیده را کاهش داده به روند درمانی کمک کند.

به گزارش سیناپرس، دکتر اسکات مک گلین، متخصص مراقبت از پوست، پیشنهاد می کند: نوشیدن چای سبز موجب آماده سازی پوست برای قرار گرفتن در معرض نور خورشید می شود. این پژوهش جدید با استناد به مطالعه ای که منبع فراوان پلی فنول های گیاهی این نوشیدنی را شناسایی کرد، ادعا می کند که چای سبز می تواند به جلوگیری از آفتاب سوختگی کمک کند.  

بررسی های انجام شده نشان می دهد: پلی فنول های موجود در چای سبز (GTPP ها) دارای عملکرد آنتی اکسیدانی، تعدیل کننده ایمنی و محافظت از نور هستند.  به همین دلیل محققان توانایی این مواد را در تعدیل عملکرد های حیاتی بیو شیمیایی از طریق فرمولاسیون های موضعی و خوراکی مطالعه و اعلام کردند چای سبز یک گزینه امیدوارکننده برای پیشگیری از شیمی درمانی و محسوب می شود.

دکتر مک گلین به مردم توصیه می کند که در طول موج گرمای تابستانی، استفاده مداوم از کرم ضد آفتاب را فراموش نکرده و در طول تابستان بیشتر چای سبز بنوشند زیرا این ماده سودمند به خنک شدن شما کمک کرده و پوست شما را هم در برابر خورشید آماده می‌ کند.

متخصصین همچنین توصیه می کنند: اگر پوست شما روشن است از کرم های ضد آفتاب SPF 30 یا بالاتر برای بدن استفاده کرده، برای محافظت از پوست خود پیراهن آستین بلند پوشیده و سعی کنید در ساعات میانی روز و شرایط تابش شدید آفتاب، سایه قرار بگیرید.

 این مطالعه همچنین نشان می دهد: چای سبز علاوه بر داشتن ویژگی های آنتی اکسیدانی بسیار غنی و مزایای متعددی که برای سلامتی انسان دارد، گزینه ای مناسب برای حفظ سلامت پوست محسوب شده و می تواند به طور همزمان اثرات پیشگیرانه و درمانی داشته باشد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها