به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۱ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب : ۴۰۰۹۸۷

رهبر داعش توسط نیروهای امنیتی ترکیه کشته شد

رهبر داعش توسط نیروهای امنیتی ترکیه کشته شد
گروه بین‌الملل: رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه رهبر گرور تروریستی خلافت اسلامی موسوم به داعش توسط نیروهای اطلاعاتی این کشور کشته شده است. ابوحسین القرشی سال گذشته میلادی رهبری گروه تروریستی داعش را بر عهده گرفته بود.
به گزارش خبرگزاری آناتولی رجب طیب اردوعان، رئیس جمهوری ترکیه شامگاه یکشنبه ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت) در طی مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت است که ابوحسین القرشی توسط نیروهای اطلاعاتی ترکیه "خنثی شده است".
به گفته اردوعان، نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ترکیه مدت‌ها در تعقیب رهبر داعش در سوریه بوده‌اند. داعش در نوامبر سال گذشته میلادی در پی کشته شدن رهبر پیشین این گروه ابوحسین القرشی را به عنوان رهبر خود انتخاب کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه این عملیات روز شنبه ۲۹ آوریل (۹ اردیبهشت) در شهرک جیندیرس، واقع در منطقه عفرین در شمال سوریه که تحت کنترل گروه‌های شورشی مورد حمایت ترکیه قرار دارد، صورت گرفته است.
داعش در سال ۲۰۱۴ میلادی مناطق گسترده‌ای را در عراق و سوریه به تصرف خود درآورد. در جریان این تصرفات بود که ابوبکر بغدادی، رهبر داعش "حکومت اسلامی" را اعلام کرد و خود را "خلیفه" خواند. تروریست‌های داعش در پی حملات نیروهای تحت حمایت آمریکا در سوریه و عراق به عقب رانده شده و سیطره خود بر این مناطق را از دست دادند.
علیرغم این گفته می‌شود که شماری زیادی از آنان همچنان در نقاط دورافتاده در سوریه و عراق پنهان شده و قابلیت انجام حملات ناگهانی را دارند.
ترکیه حدود دو هفته دیگر شاهد انتخابات ریاست جمهوری است و به باور ناظران امکان تغییر قدرت و پایان دوران حاکمیت اردوغان وجود دارد. از این رو اعلام خبر "خنثی کردن" رهبر داعش می‌تواند امتیازی مثبت در کارزار انتخاباتی اردوغان باشد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها