به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۰۸:۵۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۱ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۴۰۱۰۷۷

پیشنهاد جذاب برای ستاره پرسپولیسی

پیشنهاد جذاب برای ستاره پرسپولیسی
گروه ورزشی:قرارداد امیر عابدزاده در پایان این فصل تمام می‌شود و او احتمالا مقصد دیگری را برای ادامه فوتبال خود انتخاب خواهد کرد.دروازه‌بان‌های آسیایی و به‌خصوص ایرانی در اروپا کار سختی برای حضور در ترکیب اصلی تیم‌های‌شان دارند. به‌عنوان نمونه دروازه‌بان ثابت تیم ملی ژاپن یکی دو فصل قبل فرصت بازی در باشگاهی معمولی مثل پورتیموننزه در لیگ پرتغال را به دست نمی‌آورد و نمی‌توانست وظیفه حراست از دروازه تیمش را به‌عنوان بازیکنی ثابت برعهده بگیرد. دروازه‌بان‌های کره‌ای نیز از این قاعده مستثنی نبودند. فقط علی الحبسی عمانی بود که به واسطه سال‌ها بازی در تیم‌های انگلیسی توانست به دروازه‌بانی مهم در لیگ جزیره تبدیل شود.
 
امیر عابدزاده اما از این قاعده مستثنی است. او در ماریتیمو که به مراتب تیمی بهتر از پورتیموننزه بود، به دروازه‌بان ثابت تبدیل شد و حتی عنوان بهترین گلر لیگ پرتغال در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ را به خود اختصاص داد. امیر به واسطه همین درخشش توانست به اسپانیا برود و پیراهن پونفرادینا را بپوشد. عابدزاده حالا دومین فصل حضورش در تیم پونفرادینا در لیگ دسته دوم اسپانیا را تجربه می‌کند. قرارداد امیر در پایان این فصل تمام می‌شود و او احتمالا مقصد دیگری را برای ادامه فوتبال خود انتخاب خواهد کرد. از باشگاه‌های رئال ساراگوسا و رایو وایکانو اسپانیا و وست‌برومویچ انگلیس به‌عنوان تیم‌های علاقه‌مند به دروازه‌بان تیم ملی ایران که سابقه حضور در جام‌های جهانی روسیه و قطر را هم دارد، نام برده شده است.
 
با این حال و طی روزهای اخیر نام وست‌برومویچ انگلیس بیشتر از سایر تیم‌ها کنار نام عابدزاده مطرح شده است. وست‌برومویچ تا همین یکی دو سال قبل در لیگ برتر حضور داشت و از جمله تیم‌هایی محسوب می‌شود که مدام میان سطح اول و دوم فوتبال باشگاهی انگلیس در رفت و آمد است. وست‌برومویچ این فصل و در فاصله یک هفته مانده به پایان چمپیونشیپ با کسب ۶۶ امتیاز از ۴۵ بازی در رده هشتم قرار گرفته و شانس حضور در پلی‌آف صعود به لیگ برتر را دارا است.
 
وست‌برومویچ که سابقه استفاده از علی الحبسی، دروازه‌بان افسانه‌ای فوتبال آسیا و تیم ملی عمان را دارد امیدوار است بتواند دومین دروازه‌بان آسیایی تاریخ خود را جذب کند. طی یکی دو روز گذشته شایعه توافق سه‌ساله عابدزاده با وست‌برومویچ مطرح شده که البته بیشتر در حد گمانه‌زنی است. امیر فعلا تمرکز خود را روی بقای پونفرادینا در لیگ دو اسپانیا گذاشته و همه چیز درباره انتقال به باشگاهی جدید را به انتهای فصل موکول کرده است.

با این حال علاقه وست‌برومویچ به عابدزاده موضوعی نیست که بتوان آن را پنهان کرد. این تیم به چند دلیل برای جذب امیر تلاش می‌کند. سرمربی این تیم کارلوس کاربران اسپانیایی است که در ۴۰ سالگی تجربه مربیگری در چند تیم قبرسی، اسپانیایی و همچنین انگلیسی را در کارنامه دارد. بنابراین شناخت بالای او از بازیکنان حاضر در فوتبال اسپانیا یکی از عوامل علاقه وست‌برومویچ به عابدزاده است. از سویی دیگر او در دوران بازیگری دروازه‌بان بوده و به همین دلیل می‌تواند آنالیز دقیقی از عملکرد عابدزاده داشته باشد و البته در صورت رسمی شدن این انتقال، به دروازه‌بان ایرانی کمک کند.

با توجه به این موارد و همچنین سطح بالای چمپیونشیپ -در صورت عدم صعود وست برومویچ به لیگ برتر- انتقال به این تیم انگلیسی می‌تواند برای عابدزاده جذاب باشد و یک پله رو به جلو. البته باید تا پایان فصل و آغاز نقل و انتقالات تابستانی بمانیم و ببینیم انتخاب امیر عابدزاده ادامه حضور در اسپانیا است یا انتقال به انگلیس.
مرجع : خبرورزشی
برچسب ها: امیر عابدزاده
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها