به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۳:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۱ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : ۴۰۱۱۱۹

معرفی پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان

معرفی پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان
گروه جامعه: سازمان ملل اعلام کرد که انتظار می‌رود، پنج کشور آفریقایی به هند، چین و ایالات‌ متحده میان ۱۰ کشور پرجمعیت جهان در قرن جاری بپیوندند. آخرین پیش‌بینی‌های سازمان ملل از جمعیت جهان نشان داد که انتظار می‌رود هند در آوریل ۲۰۲۳ از چین به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان پیشی بگیرد و با کاهش تدریجی فاصله با چین انتظار می‌رود که هند در این ماه به جمعیتی بالغ بر ۱.۴۲۵ میلیارد نفر برسد.
 
رشد جمعیت چین در سال‌های اخیر، به‌دلیل سیاست تک‌فرزندی این کشور به‌ طور قابل‌ توجهی کاهش یافته است.
هند که در حال حاضر انتظار می‌رود تا دهه ۲۰۶۰ به رشد خود ادامه دهد، موقعیت جدید آن به‌ عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان با مجموعه‌ای از چالش‌های داخلی و بین‌المللی همراه خواهد بود. این چالش‌ها شامل فراهم‌ کردن دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی، آموزش و فرصت‌های شغلی برای تعداد بسیاری از افراد است.

سازمان ملل پیش‌بینی کرد که رشد جمعیت جهانی در کشورهای در حال توسعه، به ویژه در آفریقا متمرکز خواهد شد. انتظار می‌رود تا سال ۲۱۰۰، پنج کشور آفریقایی به هند، چین و ایالات‌ متحده میان ۱۰ کشور پرجمعیت جهان بپیوندند.این تغییر جمعیتی در سطح جهانی مستلزم رویکردهای جدیدی برای مدیریت منابع، ترویج توسعه پایدار و پرداختن به مسائلی مانند فقر، نابرابری و دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و آموزش است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها