به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۲ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب : ۴۰۱۲۳۳

نوشیدنی‌های مفید برای سلامت قلب را بشناسید

نوشیدنی‌های مفید برای سلامت قلب را بشناسید
گروه سلامت:اگر به سلامت قلب خود اهمیت می دهید این نوشیدنی های شگفت انگیز را فراموش نکنید.به گزارش سلات نیوز، قفسه‌های سوپرمارکت مملو از نوشیدنی‌های مختلف است و همواره توجه شما را به خود جلب می کند؛ ممکن است بخواهید یک نوشیدنی سالم را انتخاب کنید که هم دلپذیر باشد و هم سلامت قلب شما را تضمین کند؛ با این حال انتخاب یک انتخاب سالم برای قلب می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. نوشیدنی های زیر گزینه های مناسبی برای محافظت از سلامت قلب هستند:
 
آب
آب نوشیدنی ایده آل است، با کالری صفر و ۱۰۰٪ هیدراتاسیون! سعی کنید هر روز ۶-۸ فنجان میل کنید. اگر آب ساده برای شما جذابیت ندارد، چرا با چند تکه لیمو، لیموترش یا خیار کمی آن را زنده نکنید؟ یا اگر به سراغ آب طعم‌دار می‌روید، حتماً برچسب تغذیه‌ای را بررسی کنید، زیرا ممکن است قند یا شیرین‌کننده‌های مصنوعی بسیار بالایی داشته باشند.

شیر
شیر کم‌چرب یا شیر سویا نیز جایگزین‌های نوشیدنی سالمی هستند و با توجه به اینکه اکثر ما کلسیم کافی دریافت نمی‌کنیم، یک لیوان شیر در روز می‌تواند بسیار مفید باشد. اگر شیر سویا را انتخاب می کنید، به دنبال نسخه غنی شده از کلسیم باشید.شیرهای غنی شده با استرول در دسترس هستند که در صورت تلاش برای کاهش سطح کلسترول می توانند مفید باشند.

آب میوه کامل
هنگام انتخاب آب میوه، آبمیوه هایی را انتخاب کنید که ۱۰۰% کامل و بدون شکر اضافه شده باشند. یک لیوان کوچک (۴ اونس) یک وعده را تشکیل می دهد که مقدار توصیه شده روزانه است.شما همچنین می توانید نسخه غنی شده با استرول را خریداری کنید که به کاهش سطح کلسترول بالا و کاهش التهاب کمک می کند، فرآیندی که نقش مهمی در ایجاد بیماری قلبی دارد.

چای
چای برای کاهش خطر سکته مغزی، برخی سرطان ها و بیماری های قلبی پیشنهاد می شود. بررسی انجام شده در سال ۲۰۰۱ از ده مطالعه بعدی نشان داد که با مصرف ۳ فنجان چای در روز (۲۳۷ میلی لیتر) خطر حمله قلبی تا ۱۱ درصد کاهش می یابد.اگر به سراغ چای های بطری می روید، آن هایی را انتخاب کنید که شیرین نیستند، یا سعی کنید به جای آن، چای سرد خانگی یا چای گیاهی داغ خود را به عنوان جایگزین سالم تری برای محصولات حاوی شکر درست کنید.

قهوه
قهوه به عنوان "سلامت قلب" شناخته شده است، اما اگر مملو از خامه و شکر باشد، رژیم غذایی شما را خراب می کند!قهوه همراه با خامه بسته به انتخاب شما می توانند از ۳۰۰ تا ۵۰۰ کالری متغیر باشند.با این حال، گزینه‌های با کالری کمتری در دسترس هستند، به‌عنوان مثال قهوه‌های سیاه ساده، لاته‌های کوچک، یا چای‌های گیاهی.

نوشابه رژیمی
اگر می‌خواهید وزن کم کنید، بدیهی است که نوشیدنی‌های رژیمی انتخاب خوبی هستند، با این حال توصیه می‌کنم در حد اعتدال (یک بار در هفته) مصرف کنید، زیرا در صورت امکان بهتر است از شیرین‌کننده‌های مصنوعی اجتناب کنید.

نوشیدنی‌های انرژی زا
بسیاری از نوشیدنی‌های انرژی‌زا مملو از کافئین، قند و محرک‌های گیاهی هستند که شما را هوشیار می‌کنند، اما می‌توانند ضربان قلب شما را سریع‌تر کنند که می‌تواند شما را در معرض خطر مشکلات سلامتی قرار دهد. پس از آن پرهیز کنید.

آب انار
به گفته متخصصان، انار میوه ای منحصر به فرد برای سلامت قلب است. آنتی اکسیدان های ویژه آنها به جلوگیری از سخت شدن و باریک شدن شریان هایی که خون را به قلب شما می آورند، کمک می کند. انار همچنین به کاهش فشار خون کمک می کند و مملو از پلی فنول ها است: ریزمغذی هایی که التهاب را کاهش می دهند و گردش خون را تحریک می کنند.آب میوه هایی مانند انار یا سایر میوه های تیره مانند انگور می توانند تمام فواید لازم را برای سلامت قلب به شما ارائه دهند.

آب گوجه
آب گوجه فرنگی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که به مبارزه با بیماری های قلبی کمک می کند. سرشار از ویتامین های C و E، آهن، منیزیم و پتاسیم است که بدن شما برای حفظ جریان خون و حذف سدیم اضافی از بدن به آن نیاز دارد.گوجه فرنگی همچنین منبع باورنکردنی لیکوپن است، آنتی اکسیدانی که به تقویت شریان ها، کاهش کلسترول و کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کند. اگر آب گوجه فرنگی بسته بندی شده می خرید، به دنبال گزینه های کم سدیم و کم قند باشید.برخی از کارشناسان معتقدند که فرآیند آب‌گیری گوجه‌فرنگی تمام مزایای خوردن گوجه‌فرنگی را به شما می‌دهد و حتی ترکیبات مفید بیشتری نسبت به مصرف خام آن‌ها آزاد می‌کند.

آب سبزیجات
مخلوط آب سبزیجات یک گزینه عالی برای افرادی است که می دانند باید سبزیجات بخورند اما طعم آن را دوست ندارند. سعی کنید سبزیجات سبز سالم برای قلب را با میوه ها و شیرین کننده های طبیعی مانند عسل مخلوط کنید. برای شروع، آبمیوه ای را انتخاب کنید که روی سیب، پرتقال یا مرکبات سنگین متمرکز باشد و شامل اسفناج یا کلم پیچ باشد که هر دو به دلیل سطوح بالای کلسیم، آهن و فلاونوئیدهای کاهنده التهاب، ارزش فوق العاده غذایی برای سلامت قلب دارد. اگر آبمیوه را به برنامه روزانه خود اضافه می کنید، مطمئن شوید که کالری اضافی را در جاهای دیگر رژیم خود در نظر بگیرید.

اسموتی ها
اسموتی ها می توانند برای سلامت قلب بسیار مفید باشند اگر با مواد مناسب تهیه شده باشند. اگر گزینه های شیرین‌تری را دوست دارید، با میوه‌هایی با پوست تیره مانند زغال اخته یا انار شروع کنید. اگر غذاهای ترش را بیشتر دوست دارید، لیموناد سبز را امتحان کنید.برای تاثیر حداکثری، ترکیبی از غذاهای فوق العاده مانند اسفناج و دانه چیا را در نظر بگیرید که سرشار از امگا ۳ بوده و محافظ قلب هستند. همانطور که در مورد آب میوه ها صادق است، تا زمانی که اسموتی ها با موادی مانند انبه یا موز تهیه می شوند، روشی دلپذیر برای استفاده از غذای سالم در تقریبا هر رژیم غذایی هستند.

۵ جایگزین نوشیدنی با طراوت
آب خنک با شاخه های نعناع تازه
چای سبز با تکه های لیمو
آب میوه کامل
چای سرد خانگی با یخ خرد شده
آب داغ با زنجبیل تازه و تکه های لیمو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها