به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۲ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : ۴۰۱۳۵۶

سامسونگ استفاده ازهوش مصنوعی را ممنوع کرد

سامسونگ استفاده ازهوش مصنوعی را ممنوع کرد
گروه فناوری: گزارش‌های تأییدنشده می‌گویند سامسونگ استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مولد نظیر ChatGPT و بینگ و گوگل بارد را به‌دلایل امنیتی برای کارمندانش ممنوع کرده است.غول کره‌ای صنعت فناوری روز گذشته به «کارکنان یکی از بزرگ‌ترین واحدهای تجاری‌اش» اطلاع داد که اجازه ندارند از هوش مصنوعی استفاده کنند. سامسونگ نگران است که کارمندان اطلاعات حساس و محرمانه را در پلتفرم‌های هوش مصنوعی وارد کنند و این اطلاعات به سرورهای خارجی بروند و در دسترس بقیه قرار بگیرند.
 
بر اساس گزارش سی‌نت، سامسونگ به کارکنانش گفته است: «علاقه به پلتفرم‌های هوش مصنوعی مولد نظیر ChatGPT در داخل و خارج شرکت در حال افزایش بوده است. درحالی‌که این علاقه روی مزیت و بهره‌وری پلتفرم‌های هوش مصنوعی تمرکز دارد، نگرانی‌هایی نیز درباره‌ی خطرات هوش مصنوعی مولد مطرح می‌شود.»

هوش مصنوعی مولد از اواخر سال گذشته‌ی میلادی و همزمان با انتشار عمومی چت جی پی تی به محبوبیت قابل‌توجهی رسیده است. چت‌جی‌پی‌تی چت‌باتی است که متن‌های عادی می‌نویسد و کدنویسی نیز انجام می‌دهد.سیاست جدید سامسونگ در حالی اجرایی می‌شود که نگرانی درباره‌ی هوش مصنوعی به بالاترین حد رسیده است. مدتی پیش صدها نفر از متخصصان و مدیران صنعت فناوری در نامه‌ای سرگشاده خواستار توقف ۶ ماهه‌ی هوش مصنوعی شدند.

گفته می‌شود شماری از مهندسان سامسونگ بخشی از کد منبع داخلی این شرکت را در ChatGPT آپلود کرده‌اند.
در بخشی از بیانیه‌ی سامسونگ آمده که این شرکت در حال تدارک‌ محیطی ایمن برای استفاده‌ی مطلوب از هوش مصنوعی است و تا زمان فراهم‌سازی سیستم‌های لازم، دسترسی به این فناوری به‌طور موقت محدود می‌شود.
قانون جدید، استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی را در کامپیوترها، تبلت‌ها و گوشی‌هایی که تحت مالکیت سامسونگ هستند ممنوع می‌کند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها