به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۲ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب : ۴۰۱۳۸۹

نفت با افزایش قیمت استارت زد

نفت با افزایش قیمت استارت زد
گروه اقتصادی: قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه بازار آسیا، تحت تاثیر آمار اقتصادی مختلفی که از سوی چین منتشر شد و پیش بینی کاهش ذخایر نفت آمریکا، تغییر چندانی نداشت و ثابت بود.به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با هفت سنت افزایش، به ۷۹ دلار و ۳۸ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۱ سنت افزایش، به ۷۵ دلار و ۷۷ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص معاملات روز دوشنبه را با بیش از یک دلار کاهش به پایان رسانده بودند.
 
آمار رسمی نشان داد فعالیت بخش تولید چین در آوریل، کاهش غیرمنتظره‌ای پیدا کرد که نخستین رشد منفی از دسامبر در شاخص مدیران خرید بخش تولید بود. انتظار می‌رفت احیای اقتصادی و صنعتی چین از پاندمی ویروس کرونا، تقاضا برای نفت را امسال تقویت کند.

تحلیلگران گروه "ای‌ان‌زد ریسرچ" با اشاره به آمار فعالیت بخش تولید چین، اظهار کردند: قیمت نفت پس از انتشار آمار اقتصادی ضعیف از سوی چین که نگرانی‌ها نسبت به احیای نابرابر را برانگیخت، کاهش یافت. با این حال، نشانه‌های مثبتی از احیا بر اساس هزینه انجام شده در طول تعطیلات پنج روزه هفته طلایی در بزرگترین وارد کننده نفت جهان وجود دارد.

در تعطیلات آخر هفته، شبکه تلویزیونی سی‌سی‌تی‌وی چین گزارش کرد: سفرهای مسافری در روز نخست تعطیلات روز کارگر چین، ۱۵۱.۸ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت. در حالی که تعداد سفرهای هوایی جاده ای، آبی و ریلی در نخستین روز تعطیلات به ۵۶.۹۹ میلیون رسید.

در این بین، تحلیلگران در نظرسنجی روز دوشنبه رویترز پیش بینی کردند: ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته برای سومین هفته متوالی کاهش پیدا کرده است. این نظرسنجی پیش از انتشار آمار ذخایر نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا از سوی موسسه امریکن پترولیوم در روز سه شنبه و اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز چهارشنبه انجام شد.
با این حال، انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا در نشست سیاست‌گذاری خود که روزهای سه شنبه و چهارشنبه برگزار می شود نرخ بهره را به میزان ۲۵ واحد دیگر افزایش دهد. افزایش نرخ بهره اغلب باعث کاهش تقاضا برای سوخت می‌شود.بر اساس گزارش رویترز، نگرانی‌ها نسبت به مشکلات بانکی در هفته‌های اخیر بازار نفت را تحت تاثیر قرار داده است.
برچسب ها: قیمت نفت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها