به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۰۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۲ ساعت ۱۸:۲۹
کد مطلب : ۴۰۱۴۴۰

چگونه از خوردن میوه حداکثر فایده را ببریم؟

چگونه از خوردن میوه حداکثر فایده را ببریم؟
گروه علمی:گنجاندن میوه‌ها در برنامه غذایی روزانه ضروری است چراکه میوه‌ها، خوردنی‌هایی طبیعی و سرشار از ساکارز، فروکتوز و گلوکز هستند.میوه‌ها حاوی انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، املاح و آنزیم‌ها هستند که هر کدام فواید منحصر به فرد خود را دارند.در همین حال به گفته متخصصان، با رعایت بعضی از شرایط و دستورالعمل‌ها می‌توان فواید مصرف انواع میوه را به حداکثر رساند.
 
در ادامه به سه توصیه مفید در زمینه مصرف میوه‌ها خواهیم پرداخت.
۱. میوه‌ها را به طور کامل بخورید
بیشتر میوه‌ها را می‌توانید به‌جای آب‌گیری، به‌طور کامل بخورید. وقتی آبِ میوه را می‌گیرید، فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنزیم‌ها را از بین می‌برید. آب میوه همچنین پس از مصرف به سرعت به معده می‌رسد که منجر به افزایش آشکار در سطح قند خون شما می‌شود و همچنین می‌تواند سطح اسید اوریک شما را افزایش دهد که بسیاری از عوارض سلامتی را در پی دارد.

۲. بعد از غذا خوردن، میوه نخورید
اگر میوه‌ها را بلافاصله بعد از غذا مصرف می‌کنید میوه‌ها به معده شما می‌روند و با غذا‌هایی که از وعده غذایی قبلی در آنجا هستند، شروع به تجزیه شدن می‌کنند. در نتیجه، معده اکنون نیاز به تولید اسید‌های بیشتری دارد که در نتیجه میوه‌ها به سرعت تجزیه شده، اسیدی‌تر می‌شوند و بیشتر خواص سالم خود را از دست می‌دهند.

۳. قبل از خوردن میوه، مقداری آجیل بخورید
آجیل به متعادل کردن افزایش قند خون ناشی از میوه‌ها کمک می‌کند، زیرا منبع چربی است. بنابراین، مصرف آجیل قبل از مصرف میوه توصیه می‌شود.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها