به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۴:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۳ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۴۰۱۵۳۶

بازیگر مطرح روی صندلی ریاست جشنواره کن

بازیگر مطرح روی صندلی ریاست جشنواره کن
گروه فرهنگی: جان سی رایلی بازیگر آمریکایی به عنوان رئیس هیات داوران بخش «نوعی نگاه» جشنواره کن امسال انتخاب شد.در کنار وی اعضای هیات داوران متشکل خواهد بود از آلیس وینوکور نویسنده و کارگردان فرانسوی، پائولا بیِر بازیگر آلمانی، دیوی چو کارگردان و تهیه‌کننده فرانسوی-کامبوجی و امیلی دوکن بازیگر بلژیکی.

رایلی ۵۷ ساله بازیگر فیلم‌هایی چون «ساعت‌ها»، «خط قرمز باریک»، «شیکاگو» و «کونگ: جزیره جمجمه» و «برادران سیسترز» بوده است. وی با فیلم‌هایی چون «قصه قصه‌ها»، «خرچنگ»، «ستارگان نیمروز» و «باید درباره کوین حرف بزنیم» در سال‌های پیش در جشنواره کن حضور داشت.

جشنواره کن همچنین دومین فیلم سینمایی ژان برنارد مارلین با عنوان «سالم» را به این بخش افزود. داستان این فیلم درباره باندهای تبهکار است و در مرکز فیلم یک عضو سابق باند حضور دارد که باور دارد دخترش تنها کسی است که می‌تواند جامعه را نجات دهد. این دومین فیلم مارلین پس از «شهرزاد» است که سال ۲۰۱۸ در هفته منتقدان کن حضور داشت.

با افزوده شدن این فیلم، بخش نوعی نگاه با نمایش ۲۰ عنوان فیلم که ۸ عنوان اولین فیلم کارگردان‌هایشان هستند، برگزار می‌شود. از این میان ۱۹ فیلم برای دریافت جایزه رقابت می‌کنند و فیلم «یک شب» الکس لوتز در بخش خارج از رقابت این بخش جای دارد.هفتادوششمین دوره جشنواره کن از ۱۶ تا ۲۷ ماه می (۲۶ اردیبشهت تا ۶ خرداد) برگزار می‌شود.
برچسب ها: جشنواره کن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها