{LINKS_AD_DOC_BOX}']['prms'] = 'doc'; $conf['{LINKS_AD_GENERAL_BOX}']['cache_html'] = '0'; $conf['{LINKS_AD_GENERAL_BOX}']['func'] = 'Get_Links_Content_Box'; $conf['{LINKS_AD_GENERAL_BOX}']['prms'] = 'general'; $conf['{GET_MAIN_LAST_COMMENT}']['cache_expired'] = 0; $conf['{GET_MAIN_LAST_COMMENT}']['cache_modified'] = '1395-12-17 13:38:48'; $conf['{GET_MAIN_LAST_COMMENT}']['cache_html'] = '1'; $conf['{GET_MAIN_LAST_COMMENT}']['func'] = 'Get_Main_Block_Child9'; ?>{LINKS_AD_DOC_BOX}']['prms'] = 'doc'; $conf['{LINKS_AD_GENERAL_BOX}']['cache_html'] = '0'; $conf['{LINKS_AD_GENERAL_BOX}']['func'] = 'Get_Links_Content_Box'; $conf['{LINKS_AD_GENERAL_BOX}']['prms'] = 'general'; $conf['{GET_MAIN_LAST_COMMENT}']['cache_expired'] = 0; $conf['{GET_MAIN_LAST_COMMENT}']['cache_modified'] = '1395-12-17 13:38:48'; $conf['{GET_MAIN_LAST_COMMENT}']['cache_html'] = '1'; $conf['{GET_MAIN_LAST_COMMENT}']['func'] = 'Get_Main_Block_Child9'; ?> درخواست اسرائیل برای پرواز حج  - بهار نیوز
 
به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۵ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۴۰۱۸۲۹

درخواست اسرائیل برای پرواز حج 

درخواست اسرائیل برای پرواز حج 
گروه بین الملل: وزیر خارجه اسرائیل  ابراز امیدواری کرد که مقام‌های عربستانی با پرواز مستقیم شهروندان مسلمان این کشور به عربستان برای انجام حج موافقت کنند.
عربستان در سال ۲۰۲۰ با برقراری روابط دیپلماتیک بین امارات متحده عربی و بحرین با اسرائیل با میانجیگری آمریکا موافقت کرد، اما بعدا اعلام کرد که برای برقراری روابط بین این کشور و اسرائیل باید مسائه تشکیل حکومت فلسطینی مورد رسیدگی قرار گیرد.
طبق این گزارش، یائیر لاپید، نخست وزیر وقت اسرائیل، در ۱۰ مارس سال گذشته نیز گفته بود، موافقت عربستان سعودی را برای پرواز‌های مستقیم حج از اسرائیل، برای ۱۸ درصد جمعیت مسلمان این کشور، جلب کرده است.این در حالی است که عربستان سعودی این موضوع را تاکنون تایید نکرده است.
الی کوهن وزیر خارجه اسرائیل  در مصاحبه با رادیو ارتش اسرائیل و در پاسخ به این پرسش که آیا پرواز‌های مستقیم به شهر مکه برای ما‌ه‌های ژوئن تا اوت انجام خواهد شد، گفت که درخواست چنین پروازهایی ارائه شده است.او اضافه کرد: «رایزنی در خصوص این موضوع ادامه دارد. نمی‌توانم به شما بگویم پیشرفتی ( در این زمینه) حاصل شده است. اما با این حال خوشبین هستم که بتوانیم صلح با عربستان سعودی را پیش ببریم.»
دولت بایدن در ژوئن سال گذشته پیش‌بینی کرده بود که پروازهای مستقیم از اسرائیل به عربستان سعودی برای مراسم حج برقرار خواهد شد. اما یک مقام ارشد آمریکایی در این باره  گفت «مشخص نیست» که آیا این پروازها انجام خواهد شد یا خیر.
مسلمانان اسرائیل و سرزمین‌های فلسطینی در حال حاضر مجبورند برای حضور در مراسم حج از طریق کشورهای ثالث به مکه سفر کنند و این مسئله برای آنها هزینه‌های اضافی و مشکلاتی را به همراه دارد.
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها