به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۶ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب : ۴۰۲۱۳۳

بی‌حجاب‌ها جای دسته‌های عزاداری را گرفتند

بی‌حجاب‌ها جای دسته‌های عزاداری را گرفتند
گروه سیاسی: یك مداح اهل بیت (ع) گفت: از زمانی که دسته‌جات عزاداری در خیابان‌ها کم شد، بی‌حجاب‌ها و افراد ناجور راهپیمایی می‌کنند. باید دسته‌های عزاداری دوباره راه بیفتد و برای این حضور باید برنامه‌ریزی داشت و مثلاً در پلاکارد‌ها باید پیام را بیان کرد. در هیأت می‌توان غیر از پرچم اهل بیت (ع)، در یک پرچم هم شعار‌ها و حرف‌های خود را برای حجاب و ربا بیان کرد.
منصور ارضی  اظهار داشت: نوحه از ۱۰۰ سال گذشته در جامعه ما جان گرفته است و پیش از آن همه شعر بوده است. حضرت آدم ۲۰۰ سال نوحه کرده است؛ یعنی همان گریه با صدا نوحه می‌شود. جلوه‌های موجود در این‌ها را خدا رنگ داد و زمانی که گریه‌هایشان معنا پیدا کرد، برای امام حسین (ع) شد.
وی تصریح کرد: نوحه‌ها باید ماندگار باشد و تاثیرگذاری دائمی داشته باشد. برخی از نوحه‌های امروز یک بار مصرف است. اگر سبک نوحه یا شور مبنایش فرهنگ اسلامی نباشد، ممکن است گاهی گل کند، اما ماندگار نمی‌شود. شاعر باید توسل بسیار به امام حسین (ع) داشت نمی‌شود هر سبکی را برای نوحه گفت. یک شاعر در گذشته دو رکعت نماز می‌خواند، توسل می‌کرد و بعد نوحه می‌گفت.
ارضی افزود: سبک‌های بسیاری در دستگاه امام حسین (ع) وجود دارد. نباید دنبال سبک در جا‌های دیگر گشت. اگر کار خدایی باشد اثرگذار خواهد بود؛ در غیر این صورت آبکی می‌شود. نوحه برای سینه زدن است و باید معنای خاصی داشته باشد. ما دو نوع سینه‌زنی داریم یکی نشسته و دیگری ایستاده و این رسم گذشته است.
این مداح اهل بیت (ع) تصریح کرد: از زمانی که دسته‌جات عزاداری در خیابان‌ها کم شد، بی‌حجاب‌ها و افراد ناجور راهپیمایی می‌کنند. باید دسته‌های عزاداری دوباره راه بیفتد و برای این حضور باید برنامه‌ریزی داشت و مثلاً در پلاکارد‌ها باید پیام را بیان کرد. در هیأت می‌توان غیر از پرچم اهل بیت (ع)، در یک پرچم هم شعار‌ها و حرف‌های خود را برای حجاب و ربا بیان کرد.
وی گفت: نوحه زمینه برای سینه‌زنی نشسته است که باید کوتاه و دارای روضه باشد. با این شعر، مستمع برای قیام آماده می‌شود. زمانی که می‌ایستند، شعر هم وزین‌تر و هم قوی‌تر است. در این شورخوانی و مداحی باید از مستمع کمک گرفت و او شعر را بخواند. نوحه باید حرکت داشته باشد و جلوه‌ای در مجلس ایجاد کند و مستمع آن را جواب دهد.
این مداح اهل بیت (ع) با بیان اینکه تمام پیام نوحه در بند اول است و باید تمام حرف را آنجا زد، گفت: وقتی مهم است که مستمع نوحه را پاسخ دهد و در ذهنش باقی بماند. بند اولش اثرگذار است. اگر این‌ها رعایت نشود، نوحه باقی نمی‌ماند. یک فاصله‌ای با موسیقی ایجاد کنید و اجازه ندهید که از نوحه‌های شما سوء استفاده کنند.
طوری مداحی نکنید که بعدا روی آن آهنگ بگذارند
وی افزود: طوری نباید مداحی کنید یا نوحه تولید کنید که بعد‌ها روی آن آهنگ بگذارند و یا حتی بدتر روی آن ارگ هم بزنند.
ارضی در پایان خاطرنشان کرد: همیشه بینای خود و کور دیگران باشید. حواس‌تان به حرف و سخن و کار دیگران نباشد و مشغول خودتان باشید.
برچسب ها: بی‌حجاب‌

darush
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۲/۱۶ ۲۲:۳۳
مداح محترم اگر پرچم ضد فساد و رانت را علم کردی مطمئا باش بی حجاب ها هم حجاب دار میشوند و همراه دسته میشوند (429284)
۱۴۰۲/۰۲/۱۷ ۰۸:۰۱
فرزند آیت الله بهجت: امر به معروف ما فقط به چندتا مو محدود شده است
وقتی مال مردم را می‌خورند، هیچ نهی‌ای در اسلام ندارد؟ (429305)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها