به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۴۰۲۹۶۶

سقوط شهاب سنگ روی خانه ای در آمریکا

سقوط شهاب سنگ  روی خانه ای در آمریکا
گروه علمی: دو روز پیش حادثه ای عجیب در یک منطقه مسکونی در نیوجرسی ایالات متحده رخ داده و طی آن بخشی از سقف یک خانه تخریب شد. بررسی های انجام شده نشان می دهد؛ دلیل حادثه فوق، سقوط یک شهاب سنگ بسیار کوچک است که از جو زمین عبور کرده و با این منزل مسکونی برخورد داشته است.

به گزارش سیناپرس، در پی تخریب جزیی و آسیب دیدن عجیب سقف یک خانه در نیوجرسی ایالات متحده، کارشناسان پلیس به بررسی محل پرداخته و روز گذشته مشخص شد دلیل این سانحه، سقوط شهاب سنگ بوده است.

سخنگوی اداره پلیس نیوجرسی در این رابطه گفت: این شهاب سنگ با سرعت زیادی به سقف برخورد کرده و به داخل ساختمان نفوذ کرد و با عبور از ان به کف چوبی سخت برخورد کرد. خوشبختانه در جریان این حادثه به کسی آسیب نرسید.تحقیقات برای شناسایی این سنگ و تعیین اینکه آیا واقعاً منشا فضایی دارد یا خیر، در حال انجام است. دانشمندان این سنگ را از نزدیک بررسی کرده که به نظر می رسد سطحی زغالی داشته و ابعاد آن تقریباً ۱۰ در ۱۵ سانتیمتر است.

اداره پلیس شهر هوپول گفت که این شهاب سنگ می تواند مربوط به بارش شهابی اخیر باشد، اما هنوز مشخص نیست که آیا این دو رویداد به هم مرتبط هستند یا خیر.

به گفته دانشمندان، سنگ‌ های فضایی کوچک معمولاً هنگام ورود به جو زمین سوخته و متلاشی می ‌شوند، اما سنگ‌ های بزرگ ‌تر می‌ توانند به سطح سیاره برسند. سنگ های فضایی که به سطح زمین می رسند شهاب سنگ نامیده می شوند.

 بر خلاف تصور عموم، بسیاری از شهاب سنگ هایی که به زمین برخورد می کنند، آنقدر داغ نیستند که بتوانند آتش سوزی ایجاد کنند. به گفته انجمن شهاب ‌سنگ آمریکا، شهاب ‌هایی مانند آن چه در نیوجرسی افتاد ممکن است هنگام برخورد با زمین گرم باشند، اما احتمالاً فقط در دمای کمی بالاتر از محیط به زمین می‌رسند.

اگرچه برخورد شهاب سنگ به خانه بسیار نادر است، اما در گذشته چندین حادثه مشابه وجود داشته است. برای نمونه در سوم اکتبر سال ۲۰۲۱، یک شهاب سنگ به اندازه توپ تنیس به خانه ‌ای در بریتیش کلمبیا، کانادا برخورد کرده و در یک تخت خواب و فاصله تنها چند سانتی ‌متر از زنی که در حال استراحت بود، فرود آمد.

 یکی از مشهورترین حوادث سقوط شهاب سنگ در تاریخ اخیر ایالات متحده در ۹ اکتبر سال ۱۹۹۲ اتفاق افتاد، زمانی که یک سنگ فضایی حدودا ۱۲ کیلوگرمی با خودرویی که در خیابانی در نیویورک پارک شده بود، برخورد کرد. البته خسارت ناشی از این حادثه در برابر سودی که نصیب صاحب آن شد به چشم نیامده و این وسیله نقلیه به شهرت جهانی رسید و در چندین موزه از جمله موزه ملی تاریخ طبیعی فرانسه به نمایش گذاشته شد.
برچسب ها: سقوط شهاب سنگ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها