به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب : ۴۰۳۰۲۳

فرصت سوریه برای بازنگری در سیاست هایش

فرصت سوریه برای بازنگری در سیاست هایش
گروه بین الملل: وزارت خارجه قطر اعلام کرد، تصمیم اتحادیه عرب برای ازسرگیری عضویت سوریه در این اتحادیه فرصتی برای بازنگری در سیاست‌های داخلی و خارجی‌اش است.
ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر گفت: قطر اساسا از توافق اعراب حمایت می‌کند و این تصمیم به ازسرگیری حضور هیئت سوریه در نشست‌های اتحادیه عرب و گرفتن کرسی سوریه در این اتحادیه مرتبط است؛ اما ازسرگیری روابط دوجانبه یک موضوع دیگر است. در نتیجه موضع قطر درباره عدم ازسرگیری روابط تا زمانی که دلایل آن از بین نرود و راهکار فراگیری برای تحقق آرمان‌های ملت سوریه ایجاد نشود، ثابت است.
وی گفت: ما امیدواریم که این تصمیم اتحادیه عرب اثر مثبتی بر زندگی تمام سوری‌ها داشته باشد. ما از تمام تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای ایجاد راهکاری براساس قطعنامه‌های شورای امنیت و سازمان ملل درباره سوریه حمایت می‌کنیم و امیدواریم نظام سوریه به تصمیم اتحادیه عرب به عنوان فرصتی برای بازنگری در سیاست‌های داخلی و خارجی خود نگاه کند.
وزرای خارجه عربی یکشنبه در نشست فوق‌العاده در قاهره با ازسرگیری عضویت سوریه در اتحادیه عرب موافقت کردند. این تصمیم شامل ازسرگیری مشارکت هیئت‌های دولت سوریه در نشست‌های این اتحادیه است. وزرا همچنین تصمیم گرفتند کمیته ارتباطی را با مشارکت وزرای خارجه اردن، عربستان، عراق، لبنان، مصر و دبیرکل اتحادیه عرب برای پیگیری اجرای بیانیه امان و ادامه مذاکرات مستقیم با دولت سوریه تشکیل تشکیل دهند.
همچنین اتحادیه عرب خواهان ایجاد یک راهکار فراگیر برای بحران سوریه و ارسال کمک‌های بشردوستانه برای سوری‌ها شد.
برچسب ها: سوریه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها