به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ ساعت ۲۰:۱۵
کد مطلب : ۴۰۳۱۱۵

 بیانیه نشست  وزرای امور خارجه در مسکو

 بیانیه نشست  وزرای امور خارجه در مسکو
گروه بین الملل: وزرای خارجه ایران، روسیه، ترکیه و سوریه در مسکو در پایان نشست چهارجانبه خود در بیانیه‌ای تاکید کردند: معاونین وزرای امور خارجه وظیفه طراحی نقشه راهی برای پیشبرد روابط میان ترکیه و سوریه با هماهنگی وزارتخانه های دفاع و روسای اطلاعاتی چهار کشور را بر عهده بگیرند.
به گزارش ایسنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:
«در دهم ماه می (۲۰ اردیبهشت) ، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، فیصل مقداد وزیر امور خارجه و مهاجرین جمهوری عربی سوریه و چاووش اوغلو وزیر امور خارجه جمهوری ترکیه در مسکو دیدار کردند.
وزیران درباره مسائل مربوط به ازسرگیری روابط بین دولتی سوریه و ترکیه در ابعاد مختلف گفت و گوی اساسی و صریح داشتند.
با نظر به قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل و بیانیه های رسمی در روند آستانه، شرکت کنندگان بر تعهد خود نسبت به تمامیت ارضی سوریه، عدم دخالت در امور داخلی و مبارزه با تمام اشکال تروریسم، تجزیه طلبی و افراط گرایی در این کشور تاکید کردند.
همچنین بر اهمیت افزایش کمک‌های بین‌المللی به سوریه، از جمله با هدف تسهیل بازگشت داوطلبانه، امن و عزتمندانه سوری‌ها به سرزمین خود و بازسازی پساجنگ تأکید شد.
شرکت کنندگان همچنین توافق کردند معاونین وزرای امور خارجه وظیفه ی طراحی نقشه راهی برای پیشبرد روابط میان ترکیه و سوریه با هماهنگی وزارتخانه های دفاع و روسای اطلاعاتی چهار کشور را بر عهده بگیرند.
وزیران در این دیدار فضای مثبت و سازنده ای را در تبادل نظر داشتند و توافق کردند که در دوره آتی تماس ها و گفت وگوهای فنی در سطح بالا در این قالب چهارجانبه ادامه یابد.
برچسب ها: سوریه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها