به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۲۱ ساعت ۰۱:۰۳
کد مطلب : ۴۰۳۱۱۸

از سرگیری روابط عربستان  و سوریه 

از سرگیری روابط عربستان  و سوریه 
گروه بین الملل: عربستان سعودی پس از ۱۱ سال ارتباط دیپلماتیک خود را با سوریه ازسر گرفت. عربستان تاکنون از مخالفان بشار اسد حمایت می‌کرد. اتحادیه عرب سه روز پیش تصمیم به بازگرداندن سوریه بعد از ۱۲ سال تعلیق عضویت گرفت.
وزارت امور خارجه عربستان سعودی  در بیانیه‌ای اعلام کرد که نمایندگی دیپلماتیک خود را در دمشق بازگشایی خواهد کرد. در این بیانیه درباره شکل این نمایندگی و اینکه آیا سفارت خواهد بود یا نه توضیحی داده نشده است.بیانیه وزارت خارجه عربستان دو روز پس از پذیرفته شدن دوباره سوریه در صفوف کشورهای عضو اتحادیه عرب انتشار یافت.
پیش از این بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در دمشق با فیصل بن فرحان، وزیرخارجه عربستان دیدار و بر سر برقراری مناسبات دیپلماتیک مذاکره کرده بود. 
وزارت امور خارجه سوریه نیز اعلام کرد فعالیت نمایندگی دیپلماتیک این کشور در عربستان سعودی ازسر گرفته می‌شود، بنابراین بشار اسد، رئیس جمهور سوریه می‌تواند ادعای موفقیت دیگری در تلاش‌های خود برای عادی‌سازی روابط با همسایگان عرب منطقه‌ داشته باشد.عربستان سعودی در سال ۲۰۱۲ همزمان با حمایت از گروه‌های  مخالف در جنگ داخلی سوریه روابط خود را با دولت بشار اسد قطع کرد.عضویت سوریه در اتحادیه عرب در نوامبر ۲۰۱۱ پس از سرکوب شدید اعتراضات دمکراسی‌خواهانه این کشور به حال تعلیق درآمده بود. 
رئیس جمهور سوریه به جنایت علیه بشریت، از جمله استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه مردم خود متهم شده است.
برچسب ها: عربستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها