به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۰:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۲۲ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۴۰۳۳۲۵

كاهش درآمدهای نفتی روسیه

كاهش درآمدهای نفتی روسیه
گروه بین الملل: وزارت انرژی روسیه می‌گوید درآمدهای صادرات نفت و گاز این کشور در چهار ماهه اول ۲۰۲۳ نسبت به دور مشابه پارسال ۵۲ درصد افت کرده است.
بر اساس گزارشی که این وزارتخانه  منتشر کرد، بودجه دولت روسیه نیز در چهار ماهه اول سال جاری میلادی با ۴۵ میلیارد دلار کسری مواجه شده که حدود ۱۳ میلیارد دلار آن مربوط به ماه آوریل بوده است.خبرگزاری رویترز با اشاره به افزایش هزینه‌های نظامی روسیه به خاطر تهاجم به اوکراین و کاهش درآمدهای این کشور گزارش داده که دولت روسیه اقدام به فروش ذخایر ارزی خود برای جبران کسری بودجه کرده است.
وزارت اقتصاد روسیه می‌گوید درآمدهای بودجه در چهار ماهه ابتدایی سال در مجموع با افتی ۲۲ درصدی به ۱۰۲ میلیارد دلار رسیده و هزینه‌های بودجه نیز با ۲۶ درصد افزایش به بالای ۱۴۷ میلیارد دلار اوج گرفته است.بخش اعظم افت درآمدهای صادرات انرژی روسیه به خاطر سقوط شدید صادرات گاز این کشور به اروپا بوده و در مرحله دوم، اعمال سقف قیمت ۶۰ دلاری توسط هفت کشور صنعتی جهان و اتحادیه اروپا بر نفت صادراتی روسیه باعث شده است که این کشور نفت خود را بسیار پایین‌تر از قیمت‌های جهانی به بازار عرضه کند.
اتحادیه اروپا، آمریکا و متحدین آن‌ها از فوریه ۲۰۲۲ که کرملین تهاجم نظامی به اوکراین را آغاز کرد، تحریم‌های سختی علیه این کشور اعمال کرده و در روزهای اخیر نیز مذاکرات برای تحریم شرکت‌ها و نهادهای خارجی که تحریم‌های روسیه را دور می‌زنند، آغاز شده است.
در صورت نظارت شدیدتر بر اجرایی شدن تحریم‌های غرب علیه روسیه، انتظار می‌رود که درآمدهای صادرات انرژی این کشور باز هم کاهش یابد.
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها