به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۲۲ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۴۰۳۳۲۶

توقیف ۱۳ دامنه اینترنتی مرتبط با حزب‌الله 

توقیف ۱۳ دامنه اینترنتی مرتبط با حزب‌الله 
گروه بین الملل: وزارت دادگستری آمریکا خبر داد که ۱۳ دامنه اینترنتی افراد تحریم‌شده وابسته به گروه حزب‌الله لبنان و یا نهادهای خیریه و فعالیت‌های اقتصادی مرتبط با این گروه را توقیف کرده است.
دولت آمریکا از سال‌ها پیش حزب‌الله لبنان را که مورد حمایت جمهوری اسلامی است در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده و اعضای آن و همین‌طور افراد و موسسات اقتصادی و یا نهادهای خیریه مرتبط با این گروه را تحریم کرده است.تعدادی از دامنه‌های اینترنتی توقیف‌شده‌ مربوط به تلویزیون «المنار» و تعدادی دیگر مربوط به مقامات ارشد حزب‌الله از جمله نعیم قاسم، جانشین دبیرکل، و ابراهیم السید و علی داموش هستند.
علاوه بر این، دامنه‌های اینترنتی مربوط به دو نهاد خیریه وابسته به حزب‌الله لبنان یعنی «بنیاد شهدا» و «کمیته امداد خیریه اسلامی» نیز ضبط شده‌اند.
این وبسایت‌ها دیگر قابل دسترسی نیستند و روی آن‌ها بیانیه‌ای از سوی نهادهای دولت آمریکا نصب شده است که از توقیف دامنه اینترنتی خبر می‌دهد. البته دامنه اینترنتی اصلی شبکه تلویزیونی «المنار» که یک دامنه اینترنتی لبنانی است هنوز فعال است.رابرت ولس، معاون ریاست اف‌بی‌آی در امور مبارزه با تروریسم، در بیانیه‌ای گفت: «توقیف این دامنه‌های اینترنتی نشان‌دهنده تداوم اقدامات اف‌بی‌آی با استفاده از تمامی ابزارهای موجود برای مجازات تروریست‌ها و نهادهای وابسته به آن‌ها به‌دلیل نقض قوانین آمریکاست».
این بیانیه می‌افزاید: «اف‌بی‌آی در همکاری با نهادهای انتظامی کشورهای دیگر به تعقیب و پیگرد تمامی افرادی که به فعالیت‌های زیان‌بار حزب‌الله لبنان کمک می‌کنند ادامه خواهد داد و فارغ از این که به چه شکلی و در چه مکانی پنهان شوند آن‌ها را به‌دست عدالت خواهد سپرد».
دفتر روابط عمومی حزب‌الله لبنان تاکنون به درخواست خبرگزاری‌های بین‌المللی برای اظهارنظر در این مورد پاسخ نداده است.
 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها