به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۰۱:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۲۲ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۴۰۳۳۲۸

بزرگترین اصلاحات ناتو پس از جنگ سرد

بزرگترین اصلاحات ناتو پس از جنگ سرد
گروه بین الملل: ناتو بزرگترین اصلاحات استراتژی خود را از زمان پایان جنگ سرد انجام می‌دهد که بر سازماندهی مجدد نیروهای عضو و روشهای واکنش دلالت دارد.
 روزنامه اسپانیایی ال پائیس در گزارشی نوشت: اتحاد آتلانتیک شمالی بازبینی استراتژی خود را در پاسخ به چالش‌های جدید ژئوپلیتیکی انجام داده و در حال تکمیل اصلاح استراتژی کلی خود برای مقابله با تروریسم و تهدیدی که توسط روسیه ایجاد شده، است.
این اولین استراتژی متحد و یکپارچه ناتو در ۳۰ سال گذشته خواهد بود.منابع به این روزنامه گفتند که این بلوک در حال تهیه سندی مشتمل بر حدود ۴۰۰۰ صفحه است. این تغییر برخی از اقدامات نظامی را شامل می‌شود. در این گزارش، به طور خاص، تمرکز از مداخلات بزرگ به استقرار گردانهای کوچک و اعزام کارشناسان به منطقه تغییر خواهد کرد.
برنامه جدید قرار است در ماه ژوئیه در اجلاس ویلنیوس تصویب شود. در ماه مارس، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو گفت که اجلاس ویلنیوس از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود زیرا قرار است برنامه‌های جدید منطقه‌ای برای بازدارندگی و دفاع در آنجا تصویب شود.وی تصریح کرد که اعضای اتحاد بر اساس بازبینی‌های انجام شده قرار است از این پس مانورهای مشترک بیشتری انجام دهند، نیروهای با آمادگی بالاتری را مستقر کنند و همچنین ساختارهای فرماندهی و کنترل را تقویت کنند.
برچسب ها: ناتو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها