به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۲۲ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب : ۴۰۳۳۸۲
یکشنبه هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد

عصبانیت گواردیولا: برنامه لیگ برتر را درک نمی‌کنم

عصبانیت گواردیولا: برنامه لیگ برتر را درک نمی‌کنم
گروه ورزشی: منچسترسیتی پس از تساوی نفسگیر سه شنبه شب برابر رئال در نیمه نهایی لیگ قهرمانان حالا باید به لیگ برتر انگلیس برگردد و یکشنبه به زمین اورتون برود. سیتی با یک بازی کمتر و یک امتیاز بیشتر از آرسنال به فاصله چهار بازی تا پایان لیگ صدرنشین است و شانس اول قهرمانی محسوب می شود. اورتون با قرار گرفتن در رده هفدهم همچنان خطر سقوط را حس می کند و البته با شان دایش در بازی قبلی توانست برایتون را پرگل شکست دهد تا روحیه ای مضاعف بگیرد.
1874400
پپ گواردیولا در نشست خبری این بازی و در مورد انتخاب هالند به عنوان بهترین بازیکن سال از نگاه انجمن فوتبال‌نویسان گفت: «معتقدم ارلینگ کاملا شایسته این جایزه است و به او تبریک می گویم. اینکه او در اولین فصل حضورش در لیگ برتر به این عنوان رسیده، باعث تعجب من نمی‌شود و گاهی یک بازیکن به همین سرعت بهترین می شود.»
گواردیولا در مورد وضعیت مصدومیت ناتان آکه گفت: «فکر می کنم او خیلی بهتر از روزهای قبل است اما شرایط او برای بازی کشنبه را نمی دانم. تا چند ساعت دیگر تمرین داریم و خواهیم دید.»
جدال حساس برابر اورتون در گودیسون پارک: «از آنجایی که ما یک بازی حساس برابر رئال در لیگ قهرمانان اروپا داریم و از یک بازی دشوار برابر این تیم به اورتون رسیده ایم، باید بگویم بازی سختی خواهد شد. از زمانی که به سیتی آمده ام، بازی در زمین اورتون همیشه خیلی سخت بوده است. فضای ورزشگاه و هوادارانشان فشار زیادی به شما وارد می کند و اورتون هم شرایط خوبی در جدول ندارد و برای سقوط نکردن می جنگد.»
1873369
پپ ادامه داد: «توجه من فقط به اورتون است نه به بازی برگشت با رئال. 11 ماه کار و تلاش می کنیم برای قهرمانی در لیگ برتر و البته که ما زمان زیادی تا بازی با رئال نداریم. یکشنبه با اورتون بازی می کنیم و فعلا همین بازی اولویت من است. چهار بازی به پایان لیگ باقی مانده است و برای ما مهم است که پیروز شویم و صدرنشینی را حفظ کنیم. پس از آن هم باید بلافاصله به رئال فکر کنیم و تیم باید به سرعت خود را با شرایط سازگار کند.»
اورتون چقدر خطرناک است؟ «نتایج بزرگی در لیگ برتر داشته‌ایم ول مثل همیشه در هفته های پایانی همه برای چیزی بازی می‌کنند و هر بازی سخت خواهد بود. معتقدم یکشنبه هر اتفاقی ممکن است بیفتد. اورتون از نظر بدنی تیم بسیار خوبی است و برابر برایتون نیز همه را سورپرایز کردند. معتقدم باید منتظر هر اتفاقی در این بازی باشیم. گودیسون پارک هم ورزشگاهی سنتی و خاص است و از آن خوشم می آید.»
از برنامه ریزی و تقویم بازی ها عصبانی هستید؟ «من نمی توانم آن را درک کنم اما دیگر با آن مبارزه نمی کنم. باید خودمان را وفق بدهیم. برنامه بازی ها همان چیزی است که همیشه بوده و باید قبولش کنیم، هر اندازه که غیر قابل درک باشد. چند بار می توانم در مورد آن نظر بدهم؟»
پپ که همچنان ناراضی بود، ادامه داد: «مطمئنم لیگ برتر می‌خواهد به تیم‌ها کمک کند و آنها نمی‌خواهند ما را ناراحت کنند. مشکل اصلی تعدد بازی ها و تقویم شلوغ است. فکر می‌کنم امکان برگزاری بازی در روز شنبه نبود چون یوروویژن برگزار می‌شود و امکانات و نیروی کافی برای مدیریت این برنامه پرجمعیت نیست.»
1873560
وضعیت تیم: «خواهیم دید. با مربی بدنساز و دستیارانم حرف خواهم زد و سپس برای ترکیب اصلی تصمیم می گیریم. من به همه بازیکنانم اطمینان دارم و اینکه می توانند در حساس ترین لحظات به تیم کمک کنند. هنوز بازی های مهمی پیش رو داریم و به همه نیاز دارم. بازیکنانم قبل از بازی با لیدز به من گفتند که خسته هستند در حالی که بازی بعد از آن یعنی برابر رئال بازی بسیار سختی بود. وقتی شما در مسابقات زیادی شرکت می کنید، این خستگی طبیعی است. وقتی فقط یک بازی در هفته برگزار می‌کنید، همه چیز فرق می کند.»
وضعیت هالند: «او یک بازی واقعا فشرده و سنگین در مادرید انجام داد و اگر خسته بود نمی توانست به میدان برود. من می گویم بله، او می تواند یکشنبه بازی کند و فکر می کنم ایده خوبی است.»
انتخاب ترکیب اصلی: «هر بازیکنی که آماده است به میدان خواهد رفت و تلاش خودش را برای موفقیت تیم خواهد کرد.»
عدم تعویض برابر رئال: «من خیلی در دقایق پایانی به تعویض فکر کردم، اما بازیکنان روی نیمکت مثل فیل فودن، خولین آلوارز و حتی ریاض محرز، سرعتی و بسیار پر جنب و جوش هستند و در آن لحظه ما نیازی به سرعت و پویایی در زمین نداشتیم. ورود آنها ریتم بازی را تغییر می داد و من نمی خواستم ریتم حرکتی بازیکنان درون زمین را تغییر دهم و باید در همان سطح باقی می ماند.»
برچسب ها: پپ گواردیولا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها