به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۲۳ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب : ۴۰۳۴۷۲

گل‌محمدی می‌تواند رکوردهای برانکو را تکرار کند

گل‌محمدی می‌تواند رکوردهای برانکو را تکرار کند
گروه ورزشی: پرسپولیس دیروز مقابل گل‌گهر به یک برد پرگل دست یافت و در آستانه کسب عنوان قهرمانی قرار گرفت. شاگردان یحیی گل‌محمدی در چند هفته اخیر نمایش درخشانی از خودشان نشان داده‌اند و با ۶ برد پیاپی در صدر قرار دارند. آن‌ها دیروز هم مقابل تیم سیرجانی عملکرد بسیار خوبی داشتند و با ۴ گل حریف را بدرقه کردند. قرمزهای پایتخت با این برد ۶۳ امتیازی شدند و باز هم از میانگین دو امتیاز در هر بازی عبور کردند.
 
به گزارش خبرآنلاین، نبی‌الله باقری‌ها مدافع اسبق پرسپولیس معتقد است این تیم از لیگ شانزدهم هر سال امتیاز بالای ۶۰ را کسب کرده است به همین دلیل چنین تیمی حتماً بهترین تیم ایران است. او اعتقاد دارد بعضی تیم‌ها سعی می‌کنند با حاشیه‌سازی مانع تکرار موفقیت پرسپولیس شوند اما عملاً نتوانسته‌اند در این خصوص هم موفقیتی کسب کنند. مدافع اسبق قرمزها در خصوص شرایط این روزهای این تیم صحبت کرده که در ادامه می‌خوانید:
 
به نظرتان پرسپولیس می‌تواند در جام حذفی و درصورت بازی در ورزشگاه دستگردی بدون هوادارانش به اندازه کافی موفق شود؟
پرسپولیس بهترین تیم ایران است و بیشترین هوادار را دارد و فرق بزرگش با بقیه تیم‌ها حتی مدعیان، یکدست بودن این تیم و استمرارش در موفقیتش بوده است. پرسپولیس از لیگ شانزدهم تا لیگ بیست و دوم که در آن قرار داریم موفق شده که بالای 60 امتیاز را کسب کند که این مهم نشانه قدرت واقعی پرسپولیس است که با برانکو و یحیی انجام شده است در حالی که بقیه تیم‌ها نتوانسته‌اند به چنین نکته مهمی برسند. از این‌رو به نظرم وقتی بقیه تیم‌های دیگر نمی‌توانند به چنین موفقیتی برسند، سعی می‌کنند به مسائل داوری و حاشیه‌ای بپردازند و با پرداختن به این موارد برای پرسپولیس به زعم خودشان مشکل درست کنند. در حالی که پرسپولیس با عزم و اراده بالا و وارد نشدن به مسائل حاشیه‌ای سعی کرده خودش را از این مسائل دور نگه داشته و به این موارد نپردازد. در حال حاضر هم پرسپولیس در لیگ و جام حذفی شانس قهرمانی است و با شرایط ممتازی که سرخپوشان دارند بعید می‌دانم که این شانس بزرگ را از دست بدهند.

فکر نمی‌کنید استرس ناشی از قهرمانی روی پرسپولیس تأثیر منفی بگذارد؟
استرس که امری اجتناب‌ناپذیر است اما به هر حال من فکر می‌کنم با مدیریت یحیی، نیمکت و بازیکنان پرسپولیس دچار مشکل نخواهد شد. یحیی تجربه موفقی در امر موفقیت و قهرمانی دارد از این‌رو از آن دست از مربیانی نیست که به تیمش هیجان منفی وارد سازد و به مواردی غیر فوتبالی بپردازد. از این‌رو پرسپولیس می‌تواند با اتکا به سرمربی‌اش موفق شود و مسائل حاشیه‌ای و بقیه استرس‌ها و فشار برای قهرمانی را بخوبی مدیریت کرده و باز هم پرسپولیس را به قهرمانی دیگر برساند.

از این‌رو فکر می‌کنید پرسپولیس می‌تواند در جام حذفی هم موفق شود؟
پرسپولیس قهرمان جام حذفی خواهد شد و به نظرم هر تیمی حتی اگر استقلال به فینال برسد را شکست خواهد داد.

اما فکر نمی‌کنید شانس قهرمانی استقلال به جهت انگیزه بالاتر استقلال به جهت باخت در دربی برگشت برای پرسپولیس دردسرساز می‌شود؟
انگیزه استقلال بیشتر است اما این موضوع را در نظر بگیرید که ترس استقلال از دوباره باختن بیشتر است. نکته‌ای که موجب می‌شود تا فشار روانی روی استقلال در صورت تکرار دربی در جام حذفی بیشتر شده و پرسپولیس باز هم با فشار روانی کمتر مقابل استقلال بجنگد و از سد رقیب سنتی‌اش بگذرد.

قهرمانی این فصل چقدر در عقد قرارداد با یحیی باید مد نظر قرار گیرد؟
یحیی یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد. از سوی دیگر مربی که موفق شده در سال‌های حضورش در پرسپولیس بالای 60 امتیاز بگیرد باید در پرسپولیس بماند و قراردادش هم تمدید شود. برانکو از این بابت ماندگار شد که توانست با 15-16 بازیکن در پرسپولیس به موفقیت‌های بزرگ برسد اما یحیی هم این شانس بزرگ را دارد که موفقیت‌های بزرگ برانکو را تکرار کند چه بسا که در این امر هم تا حدود زیادی موفق بوده است.

دلیل افت و بیشتر اوج‌گیری بعضی از بازیکنان پرسپولیس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
دلیل افت بازیکنان در رده بزرگسالان را نمی‌توان تنها به مربی آن تیم ربط داد چون این مسأله بیشتر ناشی از ضعف کار با بازیکنان در رده پایه باز می‌گردد. از سوی دیگر ما دیگر استعدادهایی مانند پیوس یا بازیکن حرفه‌ای مانند لوکادیا نداریم که با یک کنترل و چرخش چند بازیکن را فریب دهد و به نوعی گلزن تاپ نداریم. از سویی کمتر اتفاق می‌افتد که بر روی کار تاکتیکی به گل برسیم و بعد از علی دایی فوتبال ما دیگر گلزن تمام عیاری نداشته است.

در رابطه با عملکرد مدافعان پرسپولیس به جهت کسی که به‌عنوان مدافع در پرسپولیس حضور داشته چه نظری دارید؟
نعمتی در این فصل عالی بوده اما گولسیانی به نظرم در این فصل از بقیه مدافعان پرسپولیس یک سطح بالاتر بوده است. مدافعی که هم در کار دفاعی عالی بوده و هم در امر گلزنی نمایش ایده‌آلی داشته است.

در صورت حضور پرسپولیس در آسیا، شانس موفقیت برای این تیم قائل هستید؟
جدا از بحث امکانات تیم‌های ما در بحث بازیکنان بین‌المللی هم واقعاً از تیم‌هایی مانند ژاپن و استرالیا و حتی تیم‌هایی مانند عربستان عقب هستند از این‌رو من شانس موفقیت زیادی را در لیگ قهرمانان آسیا برای تیم‌های ایرانی قائل نیستم هر چند معتقدم بازیکنان ایرانی بازیکنان بسیار با استعدادی هستند اما در رقابت‌های بین‌المللی به لحاظ تجربه در امر قهرمانی مقابل تیم‌های بزرگ کم می‌آورند.
برچسب ها: یحیی گل محمدی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها