کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اعلام زمان تشییع جنازه محمدرضا لطفی

ايرنا , 12 ارديبهشت 1393 ساعت 20:46

گروه فرهنگ و هنر: معاون امور هنری وزیر فرهنگ و رشاد اسلامی گفت: پیکر مرحوم استاد محمد رضا لطفی چهره شناحته شده موسیقی سنتی ایران ساعت 9 صبح روز یکشنبه هفته آینده ( 14 اردیبهشت ماه جاری) با حضور اهالی موسیقی و خانواده این هنرمند از مقابل تالار وحدت تشییع می شود.


علی مراد خانی در جلسه هماهنگی تشییع پیکر استاد محمد رضا لطفی در محل موزه موسیقی افزود: مرحوم محمد رضا لطفی نقش بسزایی در اوایل دوره انقلاب با انتقال موسیقی خود به جامعه ایفا کرد. وی ادامه داد: وی در میان مردم از جایگاه ویژه ای برخوردار است زیرا توانست با هنر خود در قلب مردم نفوذ کند. معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: مرحوم لطفی آثار ماندگاری را همچون «ایران ای سرای امید»، «ای شهیدان» و ... تدوین کرد و در زمان پیروزی انقلاب اسلامی توانست مفاهیم انقلاب و ارزش های اسلامی را به هنردوستان منتقل کند.

مراد خانی گفت: مرحوم لطفی به همراه هم نسل های خود همچون حسین علیزاده و داریوش طلایی زحمات بی دریغی برای موسیقی سنتی انجام داد و شاگردان بسیاری را در عرصه موسیقی سنتی ایران تربیت کرد که امروز آنها راه وی را می پیمایند. وی در خاتمه با تسلیت به جامعه هنری و دوستداران این هنرمند اظهار داشت: پیکر مرحوم لطفی طبق وصیتنامه وی در شهر زادگاهش گرگان به خاک سپرده می شود.


کد مطلب: 40381

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/40381/اعلام-زمان-تشییع-جنازه-محمدرضا-لطفی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir