به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۲۵ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : ۴۰۳۹۳۰

قیمت نفت سقوط کرد

قیمت نفت سقوط کرد
گروه اقتصادی:در حالی که نگرانی‌های اقتصادی چشم‌انداز کاهش عرضه را خنثی می‌کند، قیمت نفت سقوط کرد. روز دوشنبه قیمت نفت کاهش یافت در حالی که نگرانی از تقاضای سوخت در مصرف‌کنندگان اصلی نفت جهان، ایالات متحده و چین، احساسات در مورد کاهش عرضه ناشی از هرگونه کاهش اوپک پلاس و ازسرگیری خرید نفت از سوی ایالات متحده را خنثی کرد.

بهای معاملات آتی نفت برنت، با ۶۲ سنت معادل ۰.۸۴ درصد کاهش، به ۷۳.۵۵ دلار تا ساعت ۷:۱۸ صبح به وقت تهران رسید در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا، بشکه‌ای ۶۹.۴۸ دلار بود که ۵۶ سنت یا ۰.۸ درصد کاهش داشت.

هفته گذشته، هر دو قرارداد نفتی برای چهارمین هفته متوالی سقوط کردند که طولانی‌ترین روند کاهش هفتگی از ماه سپتامبر ۲۰۲۲ بود، در حالی که این نگرانی وجود داشت که ممکن است ایالات متحده به دلیل "خطر قابل توجه" نکول تاریخی در دو هفته اول ماه ژوئن وارد رکود شود.سرمایه گذاران در پی پناهگاه‌های امنی مانند دلار آمریکا، با وجود تقویت ارز و گران شدن کالاهای دلاری برای دارندگان ارزهای دیگر بودند. تینا تنگ، تحلیلگر CMC Markets، گفت: قیمت نفت همچنان تحت فشار چشم‌اندازهای کند تقاضا قرار دارد، در حالی که بازگشایی اقتصادی چین نامناسب به نظر می‌رسد.
برچسب ها: قیمت نفت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها