به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۲ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب : ۴۰۴۰۶

روسیه در حال تضعیف امنیت جهانی است

گروه بين الملل: آمریکا و برخی متحدانش در ناتو مداخله روسیه در اوکراین را نقطه عطفی پس از پایان جنگ سرد می‌دانند که احتمالا به دو دهه امیدواری آن‌ها برای تبدیل شدن مسکو به یک شریک امنیتی درازمدت پایان داد.
روسیه در حال تضعیف امنیت جهانی است

الکساندر ورشبو، معاون دبیر کل ناتو عنوان کرد که این اتحاد پس از الحاق کریمه به روسیه و مداخله روشن کرملین در بحران اوکراین مجبور شده است تا روسیه را به چشم یک دشمن ببیند. ورشبو که پیشتر سفیر آمریکا در ناتو و یک مقام دفاعی پنتاگون نیز بود موضع مداخله جویانه روسیه در اوکراین را چالشی بزرگ برای امنیت جهانی خواند.

نگرانی نسبت به تجاوزهای بیشتر روسیه در بین اعضای ناتو بیشتر در لهستان و دیگر کشورهای شرق اروپایی دیده می‌شود که روزگاری عضوی از شوروی سابق بوده و سپس خود پیوستن به این اتحاد غربی را انتخاب کردند.در همین راستا ورشبو افزود: روس‌ها به روشنی در حال دشمنی ورزیدن به ناتو هستند و ما هم باید آن‌ها را به چشم یک دشمن ببینیم. ناتو در ماه آوریل همه همکاری‌های نظامی و غیرنظامی خود را با روسیه متوقف کرد. به گفته ورشبو ناتو که 65 سال پیش با هدف مقابله با شوروی سابق تشکیل شد، در حال بررسی اقدامات دفاعی جدیدی برای مقابله با روسیه است. 

به گفته وی، استقرار تعداد بیشتری از نیروهای نظامی این اتحاد در اروپای شرقی به طور دائم یا چرخشی یکی از اقداماتی است که ناتو ممکن است اتخاذ کند

مرجع : ايسنا