به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۲۶ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : ۴۰۴۰۶۷
چه رویاهایی که به کابوس تبدیل شد؛

یحیی و پرسپولیس: این‌ها را ببینید و از ته‌دل بترسید!

یحیی و پرسپولیس: این‌ها را ببینید و از ته‌دل بترسید!
گروه ورزشی: پرسپولیس با کسب پیروزی در خانه نساجی به ششمین قهرمانی خود در هفت فصل اخیر خواهد رسید و آنها فاصله ای تا دستیابی به این رکورد درخشان و فراموش نشدنی ندارند. اما در سوی دیگر سپاهان در شرایطی به مصاف مس می رود که آماده تنها یک لغزش از سوی صدرنشین و کسب عنوان قهرمانی است. تاریخ نشان داده رخ دادن این اتفاق غیرممکن نیست و اگر پرسپولیس از تمرکز لازم برخوردار نباشد، ممکن است پنج شنبه شب شاهد برپایی جشن قهرمانی در اردوی سپاهان و شهر اصفهان باشیم.
دوره اول لیگ برتر- بهاری که زمستان تلخ بود!
استقلال در ابتدای سال 81 در سودای سه گانه و فتح تمامی جام های ممکن بود، به یکباره همه چیز را از دست داد و تنها به کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی بسنده کرد. تیم پرستاره منصور پورحیدری ابتدا در باتلاق آزادی شاهد برتری آنیانگ بود و بعد نوبت تساوی های پرتعداد و متوالی بهاری و از دست دادن فاصله امتیازی با پرسپولیس فرا رسید. در نهایت و در هفته آخر، استقلال تنها به یک تساوی در انزلی برابر ملوان نیاز داشت و تیم تحت هدایت علی پروین در آزادی در شرایطی پذیرای فجر بود که هواداران این تیم نیز شانس چندانی برای قهرمانی قائل نبودند.
اما در نهایت موقعیت های خوب استقلال برابر ملوان تبدیل به گل نشد و یک گل عجیب در نیمه اول کار این تیم را تمام کرد. پرسپولیس در تهران با تک گل یار تعویضی خود ابراهیم اسدی به برتری دست یافته و در عین ناباوری عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. بی تردید بالا رفتن جام توسط ستاره های پرسپولیس در خرداد 81، یکی از بهترین و خاطره انگیزترین روزهای تاریخ این باشگاه محسوب می شود. سالی که مانند این فصل، ملوان برای قهرمانی به داد آنها رسید.

1875862
1875863
دوره هفتم لیگ برتر- دقیقه 96 قهرمان لیگ عوض میشه!
پرسپولیس جذاب و تماشایی تحت هدایت افشین قطبی اگرچه از ابتدای فصل در قامت یک مدعی خود را نشان داده بود، اما یک سپاهان آماده و مرموز را نیز به عنوان رقیب خود را می دید. تیمی که در نهایت به ویرا رسید، در فصل بهار به خوبی از غفلت پرسپولیس استفاده کرده و خود را به صدر جدول رساند. کم شدن ناگهانی و غیرمنتظره شش امتیاز از پرسپولیس و شکست برابر ذوب در اصفهان و باخت سنگین در اهواز مقابل استقلال موجب شد تیم افشین قطبی طی چند روز صدرنشینی را به رقیب واگذار کند.
در شرایطی که در نهایت نبرد عنوان قهرمانی به روز آخر و تقابل پرسپولیس و سپاهان در آزادی کشیده شده بود، قرمزپوشان چاره ای جز کسب پیروزی برای اول شدن نداشتند. 96 دقیقه از بازی گذشته بود و نقش بستن نتیجه 1-1 روی اسکوربرد حکم به قهرمانی به سپاهان می داد. اما در نهایت این سپهر حیدری بود که با گلزنی در دقیقه 96 یکی از دراماتیک ترین لحظات تاریخ فوتبال ایران را رقم زده و موجب قهرمانی پرسپولیس شد. حالا باز هم روز پایانی در تاریخ 28 اردیبهشت برگزار می شود و سپاهان به دنبال انتقام آن روز تلخ و فراموش نشدنی خواهد بود.
1875865
1875864

دوره هشتم لیگ برتر- مجید جلال خیلی مَرده!
استقلال جذاب و هجومی امیر قلعه نویی اینقدر فصل را بد شروع کرده بود که در نهایت نبرد برای کسب عنوان قهرمانی به روز آخر کشیده شد. آبی پوشان در شرایطی که شانس چندانی برای قهرمانی خود قائل نبودند، باید در مشهد به مصاف پیام می رفتند و ذوب نیز رقیبی سرسخت و دشوار به نام فولاد تحت هدایت مجید جلالی را پیش روی خود می دید.
آبی ها با گل فوق العاده فابیو جانواریو از حریف خود پیش افتادند و در سوی دیگر این فولاد بود که از همان دقیقه یک نشان داد برای کسب پیروزی و تغییر معادله قهرمانی وارد زمین شده است. در نهایت در روزی که ذوب به هیچ توپی نه نگفت و فولاد با چهار گل به پیروزی رسید، حتی از دست رفتن پنالتی آرش برهانی در مشهد نیز جلوی قهرمانی استقلال را نگرفت و آنها به ناباورانه ترین شکل ممکن جام را بالای سر بردند. امیر قلعه نویی که کمتر احساساتی می شود، در پایان بازی از شدت هیجان نمی دانست چه بگوید و در نهایت جمله ماندگار "مجید جلالی خیلی مرده" را به پاس تشکر از بازی فوق العاده فولاد مقابل ذوب به کار برد.
1875867
1875866
دوره چهاردهم لیگ برتر- سپاهان و سایپا 2-2 تموم شده!
عجیب ترین روز تاریخ فوتبال ایران حداقل برای هواداران تراکتور و اتفاقاتی که به نظر آن ها را حتی تا مدتی از فوتبال زده کرد. تیم جذاب و تماشایی اولیویرا چند هفته قبل از روز پایانی در آزادی استقلال را چهار تایی کرده و امید اول قهرمانی محسوب می شد. اما فصل پرمدعی چهاردهم اجازه نداد آنها قهرمانی را زودتر جشن بگیرند و در نهایت نبرد فتح جام به روز پایانی و رویارویی با تیم سختکوش نفت با علی منصور رسید. تراکتور بازی را هجومی آغاز کرد و با سه گل از حریف پیش افتاد.
اما اخراج سختگیرانه آندو توسط فغانی همه چیز را عوض کرد و این نفت بود که در ادامه پشت سر هم به گل می رسید. در سوی دیگر سپاهان که تنها به تساوی این دو تیم و بردن سایپا قهرمان می شد، در مسیر رسیدن به رویا قرار داشت. در تبریز به اشتباه عنوان شد بازی اصفهان با تساوی 2-2 تمام شده و هواداران تراکتور و کادر و بازیکنان این تیم حتی جشن قهرمانی برپا کردند. اما چهره های بهت زده و چشمان از حدقه بیرون آمده هواداران و کادر فنی تراکتور، نشان داد حقیقت چیز دیگری است و اینگونه تلخ ترین روز تاریخ این باشگاه و البته جمعه فراموش نشدنی قهرمانی سپاهان رقم خورد.
1875868
1875869
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها