به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۲ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب : ۴۰۴۰۸

نوبخت: بمب اتم در ایران جایی ندارد

گروه سياسي: معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری، روز جمعه در بخشی از سخنان خود در همایش یک هزار نفری تجلیل از معلمان نمونه استان گیلان در مجتمع آموزشی رفاهی زیباکنار در رشت افزود: اسلامی که در جهان معرفی می شود، اسلام طالبانیسم، خشن و بی رحم است و می خواهند جمهوری اسلامی را به جهت وجه اسلام، با امکانات رسانه ای به اسلام خشن و طالبانی تشبیه کنند.
نوبخت: بمب اتم در ایران جایی ندارد
محمدباقر نوبخت افزود: اسلام جمهوری اسلامی منطبق با اسلام طالبانی نیست و امروز می خواهند یک چهره غیر معقول از ما در جهان نشان دهند. نوبخت گفت: امروز دولت با توافق سران نظام ماموریت یافته تا در عرصه جهانی چهره اسلام مهربان و شریف را نشان دهد و زمینه تحریم های جدید را از میان بردارد. وی افزود: اگر بتوانیم ذهن مردم جهان را روشن کنیم که آن اسلام طالبانی و غیرمنطقی، اسلام جمهوری اسلامی ایران نیست، تحریم ها را می توانیم از بین ببریم. معاون رییس جمهوری بیان کرد: ایران اسلامی توانایی فروش چهار میلیون بشکه نفت را در روز داراست، اما به دلیل تحریم ها اجازه فروش یک چهارم از این رقم را دارد و در همین میزان فروش هم امکان جابجایی و انتقال پول را هم ندارد.

نوبخت افزود: امروز با پذیرش مذاکرات با کشورهای جهان و شش کشور گروه 1+5، برای مردم جهان توضیح می دهیم که ما بمب اتم نداریم و این تنها خلط مبحث است و داشتن چرخه قابل سوخت هسته ای طبق معاهدات بین المللی حق کشور است و گناه نیست. وی اضافه کرد: این مذاکرات فرصتی ایجاد کرد تا فرزندان نظام در مجالس قابل استماع برای جهان بگویند از کدام اسلام دفاع می کند و انقلاب اسلامی حرف برای گفتن دارد. همچنان که پیشنهاد رئیس جمهوری مبنی بر جهان عاری از خشونت از سوی سازمان ملل به عنوان دستورالعمل سال پذیرفته شد.

وی تاکید کرد: وظیفه داریم چهره مهربان جمهوری اسلامی را به جهانیان نشان دهیم و با همخوانی، همفکری و همراهی ملت های آزاده جهان با خود ریشه تحریم ها را بخشکانیم. وی اذعان کرد: شرایط ما در راستای احقاق حق جمهوری اسلامی فراهم تر شده است اگر چه عده ای به دلیل مناسبات فکری مخالف اما و اگرهایی نیز مطرح می کنند.
 عاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری در ادامه سخنان خود از پرداخت بخشی از مطالبات فرهنگیان بازنشسته به مناسبت هفته گرامیداشت معلم خبر داد.

وی گفت: این مطالبات مربوط به بازنشستگانی است که می بایست پاداش بازنشستگی دریافت کنند. وی تصریح کرد: این اقدام در حالی انجام می شود که سال گذشته به دلیل کمبود بودجه، اعتبار همه دستگاه ها تخصیص نیافت، اما سهم آموزش و پرورش تخصیص صددرصد داشت و علاوه بر آن، یک هزار و 900میلیارد تومان نیز به صورت مازاد پرداخت شد. وی، با بیان اینکه همچنان خود را یک معلم می داند، اظهار کرد: اگرچه همه وزرا عزیز هستند، اما نگاه به فرهنگ و فرهنگیان نگاهی ویژه است.
مرجع : ايرنا