به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۰
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۲۶ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب : ۴۰۴۰۸۵

گوشی A33 یا گوشی A34، کدام ارزش خرید دارد؟

گروه کسب و کار: گوشی‌های میان رده A سامسونگ در رقابت تنگاتنگی با برند شیائومی است و سامسونگ هر سال، گوشی‌های خود را برای در اختیار داشتن سهم بیشتری از بازار، با بالاترین کیفیت ارائه می‌کند.
گوشی A33 یا گوشی A34، کدام ارزش خرید دارد؟
در میان گوشی های سری A سامسونگ، دو مدل A33 و A34 شباهت بسیاری با یکدیگر دارند و از لحاظ قیمت و عملکرد نیز بسیار به هم نزدیک هستند. به همین دلیل این موضوع که گوشی  A33یا گوشی A34، کدام ارزش خرید دارند، نقل بسیاری از محافل شده است. در این مقاله به همراه معرفی مختصر دو مدل، مهمترین تفاوت‌های آن‌ها را بررسی خواهیم کرد تا پاسخ درست و روشنی به سوال A33 یا A34 داده باشیم.

گوشی سامسونگ گلکسی A33
گوشی A33 سامسونگ در آوریل سال 2022 به دنیا معرفی شد. این گوشی از میان رده‌های جذاب است، در مقایسه با قیمت آن، کیفیت عالی و مشخصات فنی بسیار خوبی دارد.
جهت معرفی بهتر گلکسی A33 باید گفت که این تلفن همراه از قدرت سخت‌افزاری بسیار خوبی برخوردار بوده، دارای پردازنده اگزینوس 1280 است که جدیدترین پردازنده گوشی‌های میان رده سامسونگ به شمار می‌رود. این ویژگی باعث شده است که گوشی فوق، قابلیت پشتیباتی از برنامه‌های گوناگون و بسیاری از بازی‌ها را داشته باشد.
صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی A33 از نوع Super Amoled با وضوح 1080 در 2400 پیکسل است. این صفحه نمایش، دارای نرخ بروزرسانی 90 هرتز و تراکم پیکسلی 411 است. این ویژگی‌ها نشان دهنده کیفیت مناسب گوشی معرفی شده هستند.

گوشی A33، دارای 4 دوربین بوده و  مجهز به یک سنسور دوربین سلفی در بخش مرکزی صفحه نمایش است. رزولوشن دوربین اصلی دستگاه، 48 مگاپیکسل بوده و عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد، به نحوی که می‌توان عکس‌های با وضوح بالا و ویدئوهایی با کیفیت 4k را به وسیله آن ضبط کرد.
پشتیبانی از اندروید 12، باطری 25 با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر و قابلیت شارژ سریع از دیگر مشخصات قابل ذکر گوشی گلکسی A33 سامسونگ محسوب می‌شوند.

گوشی سامسونگ گلکسی A34
گوشی سامسونگ گلکسی A34 در مقایسه با محصول قبلی، جدیدتر بوده و در مارس 2023 به بازار آمده است. این گوشی از نظر ظاهری، شباهت زیادی به گوشی A33 داشته و به گفته مشکل پسندان، طراحی پرچمدار گونه‌ای دارد.
گوشی A34 از پردازنده دیمنسیتی 1080 بهره می‌برد؛ این پردازنده، توسط شرکت مدیاک تولید شده و از قدرتمندترین تراشه‌ها به شمار می‌رود. با وجود این پردازنده نه تنها می‌توان از انواع برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها، همچنین شبکه‌های اجتماعی و اینترنت بر روی گوشی استفاده کرد، بلکه امکان انجام بازی‌های سنگین نیز فراهم می‌شود.
داشتن صفحه نمایش 6/6 اینچی Super Amoled با رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل و نرخ نوسان‌سازی حداکثری 120 هرتز از دیگر ویژگی‌های اساسی گوشی مذکور هستند. این صفحه نمایش، 390 پیکسل را در هر اینچ نمایش می‌دهد.
گوشی گلکسی A34 دارای سه دوربین در قسمت پشت و یک دوربین مخصوص گرفتن سلفی است. رزولوشن دوربین اصلی این دستگاه نیز 48 مگاپیکسل است.
گوشی سامسونگ گلکسی A34 در 2 حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت و 3 رم 4، 6 و 8 گیگابایت تولید شده است و گوشی سامسونگ گلکسی A34 با رم 8 و حافظه 256 گیگابایت به دلیل گنجایش بیشتر گوشی و رم بالاتر، مورد استقبال بیشتری از علاقه‌مندان قرار گرفته است.

مهمترین تفاوت های گلگسی A33 و A34

در بخش‌های پیشین، یک معرفی کلی از گوشی‌های A33 و A34 سامسونگ ارائه دادیم و تلاش کردیم که مشخصات اصلی آنها را بیان نماییم. با مطالعه این ویژگی‌ها به احتمال زیاد تا حدودی به شباهت‌ها و تفاوت‌های بین دو گوشی فوق پی برده‌اید؛ اما برای گرفتن نتیجه بهتر ما در اینجا آنها را از جنبه‌های مختلف با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

کیفیت سخت افزار
همان گونه که پیشتر اشاره شد، گوشی A34 از پردازنده‌ Dimensity 1080 بهره می‌برد؛ این تراشه، دارای لیتوگرافی 6 نانومتری است و عملکرد بسیار خوبی در کلیه امور مربوط به تلفن همراه از خود نشان می‌دهد. پردازنده گرافیکی موبایل A34 از نوع Mali-G68 MC4 است. وجود این پردازنده در کنار پردازنده اصلی، باعث می‌شود که گوشی مذکور، قدرت بالایی در پردازش داده‌های گرافیکی داشته باشد.
گوشی A33 دارای تراشه مشابه 5 نانومتری بوده و اگزینوس 1280 نام دارد. پردازنده گرافیکی این گوشی، Mali-G68 است. این پردازنده‌ها در نوع خود عالی بوده و انجام کلیه امور روزمره را امکان‌پذیر می‌سازند.
لازم به ذکر است که هر دو گوشی فوق از نظر کیفیت سخت‌افزاری، بسیار خوب هستند و برتری دادن یکی از آنها به دیگری دشوار به نظر می‌رسد؛ اما به طور کلی گوشی A34 در مواجه با فعالیت‌های سنگین و پردازش‌های چندگانه، عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

کیفیت ساخت
همانند بسیاری از گوشی‌های میان رده سامسونگ، A33 و A34 نیز دارای بدنه پلاستیکی هستند؛ این گوشی‌ها در برابر رطوبت و آلودگی از خود مقاومت نشان داده و از نظر کیفیت جنس بدنه خارجی، تفاوت چندانی با هم ندارند؛ اما نکته قابل ذکر این است که گوشی A34، ابعاد بزرگتر و وزن بیشتری دارد؛ در نتیجه گوشی A33 برای استفاده به مدت طولانی، بهتر به نظر می‌رسد؛ البته باید این نکته را نیز خاطرنشان کرد که گلکسی A34 ظاهر مدرن‌تری داشته و همچنین ارگونومی بهتری دارد؛ در هر حال انتخاب ظاهر گوشی، مسئله‌ای سلیقه‌ای است.

صفحه نمایش
اگر مطالب درج شده در زیر عناوین گوشی A33 و گوشی A34 را به خوبی مطالعه کرده باشید، درخواهید یافت که گلکسی A34، نه تنها صفحه نمایش بزرگتری دارد، بلکه نرخ نوسان سازی، وضوح تصویر و روشنایی آن نیز بهتر است؛ البته تراکم پیکسلی نمایشگر A33 بالاتر است؛ اما نوسان سازی 90 هرتز به 120 هرتز، پیشرفت مهمی برای گوشی جدیدتر به شمار می‌رود.
هر چند که نمایشگر A34 پیشرفته‌تر از نمایشگر A33 به نظر می‌رسد؛ اما این به معنای کنار گذاشتن گوشی A33 نیست؛ چرا که صفحه نمایش این تلفن همراه نیز فایل‌ها را با وضوح بسیار خوبی نشان می‌دهد.

رابط کاربری و اندروید (کیفیت نرم افزاری)
گلکسی A33 سامسونگ از اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4.1 بهره می‌برد؛ در حالی که گلکسی A34، دارای اندروید 13 و رابط کاربری آن One UI 5.1 است؛ این اندروید به مدت 5 سال نیز توسط شرکت سامسونگ پشتیبانی می‌شود.
خوشبختانه امکان آپدیت گوشی A33‌ با اندروید 13 فراهم است و به طور کلی دو گوشی مد نظر ما از نظر نرم‌افزاری، تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند؛ اما اگر به دنبال اندروید جدیدتری هستید که به مدت طولانی‌تری پشتیبانی شده و امکان به روزرسانی آن در سالیان آینده نیز فراهم باشد، بهتر است به سراغ گوشی  A34 بروید.

ارزش خرید کدام یک از گوشی‌های A33 و A34 بالاتر است؟



به طور کلی هر دو گوشی مقایسه شده در این مقاله با توجه به توانایی و قابلیت‌هایشان، ارزش خرید دارند. لازم به توضیح است که این دو کالا از نظر کیفیت دوربین‌ها، همچنین باطری و شارژ، تقریباً در یک سطح قرار دارند اما همان گونه که از مطالب بیان شده در قسمت پیشین بر می‌آید، در سایر موارد، گوشی A34 برتری‌هایی نسبت به A33 دارد و البته قیمت آن بالاتر است.
حال انتخاب با شماست؛ آیا ترجیح می‌دهید، گوشی جدیدتر را در ازای پرداخت هزینه بیشتر خریداری کنید یا تصور می‌کنید که گوشی A33 به اندازه کافی مناسب است و نیازی به پرداخت هزینه اضافه جهت مزایای ذکر شده برای گوشی A33 احساس نمی‌کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
منبع اصلی: سایت gsmarena
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها