به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۲۷ ساعت ۲۳:۱۸
کد مطلب : ۴۰۴۲۱۸
پشت پرده ماجرای دروغین عدم پذیرش بیمار محجبه در مطب

چه کسانی باعث پلمب مطب پزشک مشهدی شدند؟

نمونه‌ای از آنچه ارزشی‌نماها بر نخبگان کشور می‌آورند!!
دکتر علی مرادی
دکتر علی مرادی
گروه سیاسی: رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تشریح بررسی‌های صورت گرفته در پرونده پزشک مشهدی که ادعا شده بود از پذیرش بیماری محجبه امتناع کرده، اصل موضوع را از اساس کذب خواند و با اعلام نامه‌نگاری با وزیر کشور در این رابطه، گفت: ماجرا کاملاً دروغ است و قطعاً لایه‌های پیچیده‌ای پشت این جریان بوده که باید از سوی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی پیگیری شود.
.....
اظهارات دکتر علی مرادی، نخبه‌ی پزشکی کشور و فوق تخصص دانشگاه هاروارد که با یک خبر دروغ مطب او پلمب شد!

محمد رئیس‌زاده، افزود: به عنوان رئیس کل سازمان نظام پزشکی این موضوع را به صورت کامل و دقیق بررسی کردم. موضوع از این قرار بود که بیمار مذکور در بیمارستان امام رضا (ع) تحت عمل جراحی قرار گرفته و جهت ویزیت به مطب پزشک مراجعه کرده است. منشی مطب به بیمار اعلام می‌کند که وقت نداریم و از آنجا که عکس‌ها و مدارک مورد لزوم بیمار در بیمارستان است، در روزهایی که پزشک در درمانگاه بیمارستان حضور دارد، جهت ویزیت مراجعه کند. متأسفانه همسر بیمار اصرار بر پذیرش می‌کند و با ورود به اتاق پزشک نیز اقدام به فیلمبرداری کرده و با ادای کلماتی سعی در القای این موضوع دارد که چون بیمار محجبه است، پزشک وی را ویزیت نمی‌کند. این در حالی ست که از سوی پزشک مربوطه کلمه‌ای در این خصوص ادا نشده است. در آخر فیلم هم اظهار می‌کند که مطب را پلمب می‌کند و متأسفانه این کار را هم کرد.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران ادامه داد: اینکه این موضوع به همراه نام جراح، تصویر و آدرس مطب وی به شکلی وسیع در فضای مجازی منتشر شد، از چند جنبه قابل تأمل است و متأسفانه مقداری نیز عجولانه در این زمینه برخورد شد؛ به طوری که اقدام به پلمب مطب کردند و یکی از مدیران ارشد وزارت بهداشت نیز این موضوع را به صورت رسمی اعلام کرد.
 با بررسی اسناد موجود از جمله فیلم‌های ضبط شده در مطب، اظهارات شاهدان و بعداً صحبت‌های خانواده خود بیمار، مشخص شد که اصل موضوع کاملاً کذب است و فیلم‌های همان زمان مطب نیز حاکی از آن است که بیماران محجبه متعددی در صف انتظار ویزیت نشسته‌اند و عدم پذیرش بیمار به علت محجبه بودن، کاملاً دروغ است. نکته مهم آن است که این موضوع ۲۶ روز بعد رسانه‌ای می‌شود و ضریب رسانه‌ای بالایی هم به این خبر داده می‌شود. این موارد نشان می‌دهد که موضوع سطحی نیست و کار طراحی شده پیچیده‌ای است.
وی افزود: با دروغ آشکار امتناع پزشک از ویزیت بیمار محجبه را، دستاویزی برای ایجاد فضای دوقطبی در کشور قرار دادند موضوعی که رهبر معظم انقلاب صراحتاً آن را نهی کردند و هشدار دادند. دوم آنکه کرامت و حیثیت جامعه پزشکی کشور را کما فی‌السابق مورد هجمه قرار دادند که این هم صراحتاً از سوی رهبر معظم انقلاب نهی شده است. سوم نیز آنکه با انتشار نام، تصویر و آدرس مطب این فوق تخصص برجسته ارتوپدی، زمینه را برای تعرض احتمالی به وی چه از سوی افرادی که ممکن است احساسات‌شان برانگیخته شود و چه از سوی دشمنان آرامش کشور، فراهم کردند.
 پزشک مذکور از نخبگان جامعه پزشکی است، وی متخصص ارتوپدی، عضو هیأت علمی دانشگاه، فلوشیپ جراحی دست و میکروسرجری از دانشگاه هاروارد دارد و phd دست مصنوعی دارد و متأسفانه در این ماجرا این جراح برجسته و نخبه جامعه پزشکی ترور شخصیتی شد که کمتر از ترور فیزیکی نیست. ساده‌ترین بحث آن است که دشمن دارد نخبگان جامعه را ترور می‌کند و از صحنه بیرون می‌کند.
عوامل شروع کننده این حرکت مشخص شده است و انتظار آن است که مسئولان امنیتی و اطلاعاتی کشور به شکل جدی و عاجل موضوع را مورد مداقه قرار دهند و در کوتاه‌ترین زمان نتایج آن را اعلام کنند.
پیش از این نیز گفته‌ام که به جد معتقدم حوزه سلامت و جامعه پزشکی به عنوان یکی از بخش‌های موفق در زمینه اقتدار، خودکفایی و پیشرفت کشور، به شدت مورد طمع دشمنان است و این هجمه‌های وسیع چند سال اخیر جامعه پزشکی باید در این راستا مورد بررسی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی کشور قرار گیرد. به جریان اخیر مشهد نیز باید در این بستر نگاه شود؛ اینکه به دروغ جراح برجسته را با استفاده از احساسات مذهبی مردم، ترور شخصیتی می‌کنند، کار پیچیده‌ای است و باید در این راستا بررسی شود.
وی با تاکید بر اینکه اعضای جامعه پزشکی فرزندان همین ملت هستند و قطعاً همه شعائر اسلامی را پاس می‌دارند، در عین حال بر لزوم اعاده حیثیت از دکتر مرادی و همچنین جامعه پزشکی نیز تاکید کرد و ادامه داد: مسئولانی که در این ماجرا عجولانه رفتار کردند نیز باید پاسخگو باشند و جلوی حوادث این چنینی گرفته شود. رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران همچنین از نامه‌نگاری با وزیر کشور درباره این موضوع خبر داد و گفت: در این نامه نیز تاکید کردم که ماجرا کاملاً دروغ است و قطعاً لایه‌های پیچیده‌ای پشت این جریان بوده که باید دنبال شود.

برادر همین خانم خبرنگار روزنامه قدس است!
آرش هاشمی فعال رسانه‌ای در توییتی نوشت: اولین بار کدوم روزنامه علیه اون پزشک مشهدی گزارش کار کرد؟ ۲۰ اردیبهشت، روزنامه قدس! موضوع گزارش چی بود؟ خانم محجبه‌ای که به مطب مراجعه کرده و ویزیتش نکردن! حالا جالبه بدونید برخی از فعالان رسانه‌ای شهر مشهد افشا کردن که برادرِ همین خانم، خبرنگار روزنامه قدسه!

چه کسانی باعث پلمب مطب پزشک مشهدی شدند؟
فیلم دوربین مداربسته مطب دکتر مرادی که نشان داد محجبه‌ها هم ویزیت می‌شدن و خبر قبلی کذب بود! معاون سابق بسیجی دانشجویی خراسان رضوی، همان فردی است که بعد از مراجعه به مطب دکتر مرادی، جراح فوق تخصص دست در مشهد و مواجه با شلوغی مطب، درخواست ویزیت بدون نوبت همسرش را کرد و بعد که با مخالفت منشی روبرو شد با جنجال و عربده کشی گفت: اینجا رو پلمپ می کنم! و دادستانی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم بدون کوچکترین تحقیق و بررسی، مطب این پزشک حاذق را با توجیه "عدم ویزیت بانوان محجبه" پلمپ کرد! و بسیجی‌های آتش به اختیار هم این پزشک را تهدید به قتل کردند!!

۱۴۰۲/۰۲/۲۷ ۲۳:۳۹
خاک تو سر مسئولی که بدون تحقیق حق مردم رو ضایع می کنند. (430018)
۱۴۰۲/۰۲/۲۸ ۰۷:۲۸
خود کرده را تدبیر نیست (430026)
۱۴۰۲/۰۲/۲۸ ۰۷:۳۲
خدایا فقط پناه برتو (430027)
۱۴۰۲/۰۲/۲۸ ۰۹:۴۹
اصلا کار خوبی نکردن (430036)
اذیبی کاشانی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۲/۲۸ ۱۰:۲۸
سخنان دکتر محمد رییس زاده رییس نظام پزشکی به زیبایی رسوا کرد کاسبان دین و...
ایشان ضمن تشریح بررسی‌های صورت گرفته در پرونده پزشک مشهدی که ادعا شده بود از پذیرش بیماری محجبه امتناع کرده، اصل موضوع را از اساس کذب خواند و با اعلام نامه‌نگاری با وزیر کشور در این رابطه، گفت: ماجرا کاملاً دروغ است و قطعاً لایه‌های پیچیده‌ای پشت این جریان بوده که باید پیگیری شود. (430044)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها