به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۲۸ ساعت ۱۸:۲۸
کد مطلب : ۴۰۴۳۳۱

طرحی برای تحویل جت‌ جنگنده به اوکراین

طرحی برای تحویل جت‌ جنگنده به اوکراین
گروه بین الملل: آیا اوکراین به زودی جت‌های جنگنده مدرن را از غرب دریافت خواهد کرد؟ بریتانیا و هلند در حال افزایش فشار بر شرکای خود در ناتو هستند. ریشی سوناک و مارک روته، نخست‌وزیران بریتانیا و هلند، خواهان ارسال هواپیمای اف-۱۶ به کی‌یف هستند.
بریتانیا و هلند می‌خواهند یک "ائتلاف بین‌المللی" برای تأمین جت‌های جنگنده اوکراین تشکیل دهند. این خبر از سوی خبرگزاری فرانسه و روزنامه گاردین به نقل از محافل دولت بریتانیا گزارش شده است.ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین طی چند روز گذشته در سفر به ایتالیا، آلمان، فرانسه و بریتانیا درخواست کمک‌های نظامی جدید و حمایت برای ایجاد "ائتلاف جت‌های جنگنده" کرده است. زلنسکی پس از دیدار با سوناک در روز دوشنبه، به این موضوع خوش‌بین بوده است.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین  از تحرکات جدید در موضوع جت‌های جنگنده استقبال کرد. زلنسکی در سخنرانی ویدئویی شبانه خود درباره نتایج سفر به اروپا گزارش داد و گفت: «دیروز در بریتانیا با ریشی (سوناک)، نخست وزیر، توافق کردیم که روی ائتلافی از جت‌های جنگنده و آموزش خلبانان و نتایج آن کار کنیم.»
زلنسکی افزود: « این موضوع از سوی رئیس‌جمهوری فرانسه (امانوئل) ماکرون و امروز توسط نخست وزیر هلند مارک روته حمایت شد. یک شروع خوب برای ائتلاف! من از همه شما تشکر می کنم!»تاکنون، کشورهای عضو ناتو از برآورده کردن درخواست کی‌یف برای تحویل هواپیماهای جنگی مدرن غربی خودداری کرده‌اند.
سخنگوی دولت بریتانیا در این رابطه گفت که سوناک و روته اکنون می‌خواهند روی "ایجاد یک ائتلاف بین‌المللی در مورد تجهیز اوکراین به ظرفیت‌های جت‌های جنگنده و حمایت از آنها در همه چیز، از آموزش گرفته تا خرید جت‌های اف-۱۶" کار کنند.او گفت که ریشی سوناک، نخست‌وزیر اوکراین در ریکیاویک بر نظر خود تأکید ورزید که "جایگاه واقعی اوکراین در ناتو است".
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها