به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۲۹ ساعت ۰۰:۵۸
کد مطلب : ۴۰۴۳۶۱

چای کرک یک طعم متفاوت و نوشیدنی مفید

چای کرک یک طعم متفاوت و نوشیدنی مفید
گروه سلامت: اگر از مصرف هرروزه چای دمی معمولی خسته شده‌اید، چای کرک را امتحان کنید؛ این چای نه به اندازه ماسالا پر ادویه است و نه مثل چای سیاه معمولی، تکراری. چای کَرَک به دلیل طعم قوی و رنگ زیبای کاراملی‌اش منحصر به فرد و خوش طعم است. این نوشیدنی گرم در کشورهای خاورمیانه بسیار رایج و محبوب است و اگر سفری به این کشورها داشته باشید حتما بوی آن به مشامتان خورده است.
 
کرک تقریبا به معنای «قوی» است و یک نوشیدنی داغ با ریشه‌هایی از جنوب آسیا است که از ترکیب چای سیاه، شیر، دارچین و هل تهیه می‌شود. این چای تقریبا شبیه چای ماسالاست اما ادویه‌های کمتری دارد و از آن تندی خاص ماسالا که ممکن از برای برخی ناخوشایند باشد نیز اثری نیست.

برای تهیه این نوشیدنی خوش طعم و عطر کافی است چای به ظرف شیری که روی حرارت ملایم قرار دارد اضافه کنید. برای هر ۳ فنجان چای از ۴ قاشق چایخوری چای خشک غیر معطر استفاده کنید. یک فنجان شیر غلیظ شده به همراه ۴ فنجان آب کافی است. اگر از شیر معمولی استفاده می‌کنید، آب کمتری اضافه کنید.

پس از افزودن چای به مخلوط شیر و آب مرتب هم بزنید و حرارت را کم نگه دارید تا طعم ملایم چای به شیر اضافه شود و شیر هم سر نرود. اگر یک چای قوی می‌خواهید کافی است حرارت و زمان جوشیدن را بیشتر کنید. هنگامی که رنگ شیر از سفید به کرم کاراملی تغییر کرد زمان اضافه کردن دو عدد هل و یک تکه کوچک از چوب دارچین است؛ بعد از دو دقیقه چای کرک شما آماده است. آن را صاف و داغ سرو کنید.در زمان سرو می‌توانید کمی شکر به هر فنجان اضافه کنید تا خستگی روز شما را با ترشح دوپامین در ببرد. فراموش نکنید که مصرف این چای قبل از خواب ایده خوبی نیست. 
برچسب ها: چای کرک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها