به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۲۹ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب : ۴۰۴۳۶۲

هماهنگی برای تقویت اجرای تحریم‌ها

هماهنگی برای تقویت اجرای تحریم‌ها
گروه بین الملل: وزارت خزانه‌داری آمریکا  در بیانیه‌ای اعلام کرد که "اداره کنترل دارایی‌های خارجی" آمریکا (OFAC)، "سرویس اقدام خارجی اروپا (EEAS) و "دبیرخانه کل ثبات مالی، سرویس مالی و اتحادیه بازارهای سرمایه‌ای اتحادیه اروپا (DG-FISMA) راه‌های هماهنگی در اجرای تحریم‌ها، تقویت پایبندی به تحریم‌ها، تقویت اجرا و بررسی چالش‌های مشترک پیش روی سیاست خارجی را در یک نشست فنی سه روزه بررسی و شناسایی کردند.
این بیانیه چند هفته پس از آن صادر شد که نمایندگان آمریکا و اروپا برای بحث و تبادل نظر درباره تحریم‌ها و تقویت بیشتر روابط کاری خود در بروکسل دیدار کردند.
در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است که نمایندگان دو طرف راه‌های جلوگیری از تاثیر تحریم‌های فعلی بر کمک‌های تجاری و بشردوستانه و حفظ آزادی اینترنت در مناطق تحریم‌شده را بررسی کردند.کارگروه‌های این سه نهاد همچنین روش‌هایی را بررسی کردند تا اطمینان حاصل کنند که تحریم‌ها مانع از دسترسی افراد نیازمند به تجارت و کمک‌های بشردوستانه نمی‌شود و افراد در حوزه‌های قضایی تحریم‌شده آزادی اینترنت خود را حفظ می‌کنند.
آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم‌های گسترده‌ای علیه روسیه، چین، ایران، سوریه، کوبا، ونزوئلا، کره شمالی و برخی کشورهای دیگر وضع کرده‌اند که باعث اخلال در ارائه کمک‌های بشردوستانه و تاثیر منفی بر مردم این کشورها شده است.
بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا در مورد پیش‌زمینه این اقدام افزوده است که ایالات متحده و اتحادیه اروپا در کنار هم‌پیمانان خود در پاسخ به جنگ تهاجمی غیرقانونی روسیه علیه اوکراین، هزینه‌های بی‌سابقه‌ای را بر روسیه تحمیل کرده‌اند. اجرای این تحریم‌های چندجانبه ایالات متحده، اتحادیه اروپا و سایر تحریم‌های چندجانبه تأثیری مادی بر اقتصاد روسیه گذاشته است. به طوری که مقامات ارشد روسیه بارها اعتراف کرده‌اند که تعیین سقف قیمت نفت خام، که هم ایالات متحده و هم اتحادیه اروپا در دسامبر ۲۰۲۲ اعلام کردند، مهم‌ترین منبع درآمد روسیه را کاهش می‌دهد و وضعیت مالی آشفته کرملین را بیش از پیش تشدید می‌کند.این بیانیه می‌گوید، تحریم‌ها زمانی مؤثرتر هستند که با طیف وسیعی از شرکای بین‌المللی که می‌توانند تأثیرات اقتصادی و سیاسی را تشدید کنند، هماهنگ شوند. اجرای چندجانبه، اثربخشی تحریم‌ها را به حداکثر می‌رساند و هزینه‌های ناخواسته را کاهش می‌دهد و از بار انطباق آن برای عموم می‌کاهد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه می‌افزاید که شراکت ایالات متحده و اتحادیه اروپا بر پایه ارزش‌های مشترکی بنا شده است که همراه با پیوندهای عمیق اقتصادی و نقش دو طرف در سیستم مالی جهانی، مشارکت و هماهنگی را برای مقابله با چالش‌های جهانی امروز اجتناب‌ناپذیر می‌کند.سه نهاد نظارتی مذکور با توسعه و تعمیق تلاش‌های مشترک خود در زمینه تحریم‌های مالی، به جستجو و استقبال از فرصت‌هایی برای همکاری نزدیک با شرکای خود در سراسر جهان ادامه می‌دهند تا اطمینان حاصل کنند که تحریم‌ها بیشترین سهم را در رسیدن به اهداف سیاست اتخاذ شده داشته باشند.
بیانیه در این رابطه می‌افزاید، به عنوان مثال، تیم‌های تحریمی ایالات متحده و اتحادیه اروپا اخیراً نشست‌های مشترکی برای مقابله با دور زدن تحریم‌ها، از جمله میزگردی با بخش خصوصی اقتصاد در واشنگتن و سفرهای مشترک به آسیای مرکزی داشته‌اند.
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها