به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۹:۴۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۲۹ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۴۰۴۴۵۷

جنبش اصیل منطقه دشمن از آب درآمد

جنبش اصیل منطقه دشمن از آب درآمد
گروه سیاسی: قربانعلی صلواتیان فعال سیاسی در رشته توییتی در توییتر نوشت: ۴۰۰ هزار نفر هموطن ما در سیستان بشدت در مضیقه آب قرار دارند و بیم مهاجرت وسیع میرود وهمزمان ما میزبان رسمی ۵ میلیون افغان و تا۹ میلیون افعان طبق آمار غیر رسمی هستیم.
وی در ادامه نوشت: جنبش اصیل منطقه دشمن از آب درآمده و به استناد بیانیه امارت اسلامی سیاست همسایگی دولت در افعانستان شکست خورده است.
صلواتیان ادامه داد: طالبان همان دشمنی است که ما برای سرنگونی اش بار اول در هماهنگی عملیاتی با آمریکایی‌ها آنها را از حکومت ساقط و به کوهها و غارها رماندیم، اما سیاست دشمنی با آمریکا به هر قیمتی ما را مشوق طالبان در رسیدن دوباره به حکومت کرد و ما چه شادی‌ها که نکردیم و چه آغوشی که نگشودیم.
‌ولی طالبان همان طالبی است که بود و اساسا چون پشتون محور است در اساس فرهنگی و تاریخی خود با ما دشمن است و هنوز خود را وارث محمود افغان و حاکمان ایران را شاه سلطان حسین صفوی و اصفهان را آماده برتخت نشستن میدانند(سخنان ملاعمر)سیاست ایران در رابطه با طالبان نیازمندبازنگری کامل است
بهترین زمان تعیین تکلیف این موضوع ،زمان مذاکره با عربستان بود ،فدیه مناسب تفاهم بر سر یمن، تعیین تکلیف حکومت طالبان بود که از دست رفت  و اما حالا راه حل موضوع ایجاد سریع بحران نظامی نیست ،راه حل محاصره اقتصادی طالبان بخصوص در حوزه انرژی حمایت مجدد از جنبش شمال تقویت ایده دو کشوری افغانستان و حرکت بسمت ایجاد اجماع منطقه ای و جهانی علیه امارت اسلامی است طبیعت طالبان همین است که می‌بینیم، بر آنان حرجی نیست ، وضع موجود حاصل چشم بستن بر روی واقعیات تاریخی و فرهنگی طالبان و مقدس دانستن هر دشمنی با غرب در منطقه است ما مسبب سرزنشیم.
برچسب ها: طالبان

dayani
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۲/۲۹ ۱۳:۵۳
اینها که نوشتی به بیست سال زمان نیاز دارد، کماکان فرصتها با ناآگاهی و یا خوش بینی و یا امریکا بیرون کنی ادامه دارد (430100)
رئیس زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۲/۲۹ ۱۴:۳۶
بله وقتی کیهان حمایت مردم را از شاه مسعود. را خفت می خواند و. طالبان را برادر می شمارد و منافع ملی را قربانی منافع شخصی و گروهی می کنند همین می شود برادر (430103)
۱۴۰۲/۰۲/۲۹ ۱۶:۱۸
از سیاست اصولگرایان حاکم بر ایران است و... (430114)
صفورا
United States
۱۴۰۲/۰۲/۲۹ ۱۷:۲۸
طالبان تروريست هستند و هر کسى به قوام آنها کمک کرده آنها نيز تروريست مى باشند (430118)
بس نام
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۲/۲۹ ۲۳:۴۳
طالبان همون طالبان قبل هست این ما هستیم که خودمون نیستم طالبان عین کفتاری هست که فعلا فرصت حمله نداره و گرنه هیچ دشمنی دشمن تر از شیعه نمی شناسه (430128)
۱۴۰۲/۰۲/۳۰ ۰۰:۳۲
واقعا همینطوره
اصلا نباید به طالبان اعتمادی داشت. اینها تکفیری و تروریست هستند و به خون ایرانیان تشنه،مطمئن باشید که اگه قدرتش رو داشتند به ایران حمله هم می‌کردند (430137)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها