به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۳۰ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۴۰۴۵۹۹

۶ میان‌وعده سالم برای مبتلایان به دیابت

۶ میان‌وعده سالم برای مبتلایان به دیابت
گروه سلامت: انتخاب و تهیه میان‌وعده‌های سالم برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند، تا حدودی دشوار است. نکته کلیدی این است که گزینه‌هایی را انتخاب کنید که دارای فیبر، پروتئین و چربی‌های سالم هستند؛ این مواد مغذی به کنترل سطح قند خون کمک می‌کنند. انتخاب میان‌وعده‌های غنی از مواد مغذی، بدون اینکه باعث افزایش بیش از حد قند خون شود، حس سیری را افزایش می‌دهد.
 
 به گزارش خبرآنلاین،در صورت ابتلا به دیابت، مصرف میان‌وعده سالم از اهمیت بالایی برخوردار است. ممکن است برای رفع حس گرسنگی، وسوسه شوید تا تنقلات آماده و فرآوری‌شده بخورید؛ ولی باید بدانید که این خوراکی‌ها معمولاً کربوهیدرات بالایی دارند. اگر بدن خود را به خوردن میان‌وعده‌های سالم و در دسترس عادت بدهید، به نوعی هم از گرسنگی و هم از ضعف و بی‌حالی جلوگیری کرده‌اید. نیاز بدن به میان‌وعده را با ترکیب مناسبی از مواد مغذی تأمین کنید تا هم سطح سلامتی را بالا ببرید و هم به تعادل مناسب در قند خون برسید.میان‌وعده‌هایی که در ادامه معرفی شده‌اند، علاوه بر اینکه ترکیب مناسبی از مواد مغذی را به بدن می‌رسانند، بلکه قادرند قند خون را نیز به خوبی کنترل کنند.
 
۱) تخم مرغ آب‌پز
تخم مرغ صرفاً مخصوص صبحانه نیست، بلکه یک میان‌وعده سیرکننده و تثبیت‌کننده قند خون است که کالری کمی (حدود ۷۷ کالری) دارد. تخم ‌مرغ‌ کربوهیدرات صفر دارد، بنابراین سطح گلوکز خون را افزایش نمی‌دهد و در عوض دارای پروتئین زیاد و مواد مغذی ضروری از جمله ویتامین A و روی (زینک) است.
 
۲) خرما
خوردن دو تا سه عدد خرما به عنوان یک میان‌وعده شیرین و درمانی برای بیماران دیابتی انتخاب خوبی است. مطالعه‌ای توسط محققان پاکستانی نشان داد که خوردن خرما می‌تواند تأثیر مفیدی بر گلوکز خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ داشته باشد زیرا منبع خوبی از فیبر غذایی است.
 
۳) جو دوسر
بلغور جو دوسر، یک میان‌وعده سیرکننده و مناسب برای افراد مبتلا به دیابت است. به گفته محققان، یک کاسه از این ماده غذایی دارای ۴ گرم فیبر غذایی است که برای بهبود سلامت متابولیک مفید است.

 ۴) بادام
مصرف بادام به عنوان میان‌وعده قادر است سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت را در سطح نرمال و مطلوب نگه دارد. بر اساس تحقیقات، بادام می‌تواند به طور قابل توجهی سطح هموگلوبین گلیکوزه شده و کلسترول بد را در بیماران دیابتی کاهش دهد. همچنین خوردن بادام [در افراد سالم] می‌تواند راهی برای پیشگیری از ابتلا به پیش‌دیابت باشد.بادام همچنین منبع عالی ویتامین E، منیزیم، منگنز و ریبوفلاوین و غنی از فیبر، مس و فسفر است.
 
۵) تن ماهی
یک قوطی کنسرو ماهی تن حاوی حدود ۲۰ گرم پروتئین بدون کربوهیدرات است که برای مبتلایان به دیابت، یک انتخاب غذایی عالی است. علاوه بر این، ماهی تن اسیدهای چرب امگا ۳ را در خود دارد که در کاهش التهاب و بهبود کنترل قند خون مفید است.
 
۶) پاپ‌کورن
پاپ‌کورن یک میان وعده‌ی محبوب و سالم است و افراد دیابتی نیز در مصرف این خوراکی خوشمزه منعی ندارند. این خوراکی کالری کمی دارد؛ به طوری که یک کاسه (حدود ۸ گرم) از آن حاوی فقط ۳۱ کالری است. خوردن مواد غذایی کم‌کالری به‌عنوان میان‌وعده ممکن در کنترل وزن نقش اساسی دارد. همچنین این موضوع در کاهش سطح قند خون و مدیریت بهتر دیابت نوع ۲ مؤثر است.پاپ‌کورن‌های آماده و فرآوری‌شده حاوی نمک و چربی‌های ترانس هستند؛ بهتر است پاپ‌کورن را خودتان در خانه آماده کنید تا در سالم بودن آن تردیدی وجود نداشته باشد.
برچسب ها: دیابت تغذیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها