به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۳۰ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : ۴۰۴۶۰۴

استقبال سرد منتقدان از «سریع و آتشی۱۰»

استقبال سرد منتقدان از «سریع و آتشی۱۰»
گروه فرهنگی:واکنش منتقدان سینمایی به قسمت جدید «سریع و آتشی» بسیار سرد و با انتقاد‌های فراوان همراه بوده است.به گزارش صبا، اکثر منتقدان آمریکایی بعد از تماشای فیلم، آن را کاری ضعیف و کم ارزش ارزیابی کرده‌اند.
این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که مدیران کمپانی یونیورسال امید زیادی به استقبال منتقدان از این اکشن ماجراجویانه داشتند.

گفته می‌شود تهیه کنندگان «سریع و آتشی» قصد داشتند همزمان با اکران عمومی آن، مانور زیادی روی نگاه مثبت منتقدان به این فیلم بدهند.در نقد‌های منتقدان به سطحی و بی کیفیت بودن داستان فیلم و ماجرا‌های آن اشاره شده و اینطور نتیجه گیری می‌شود که مضمونی نامفهوم دارد و کاراکتر‌های داستان پادرهوا و سردرگم هستند. البته منتقدان به بالا بودن اکشن فیلم و جلوه‌های ویژه آن هم اشاره داشته اند، اما عقیده دارند چنین چیزی تنها در دل یک داستان جذاب، مقبول و سرگرم کننده جواب می‌دهد.

همین منتقدان صراحتا از «عناصر چرت و پرت» موجود در داستان «سریع و آتشی» انتقاد کرده و فیلمنامه نویسان آنرا به کج اندیشی و مهمل گویی متهم می‌کنند.دهمین قسمت فرنچایز «سریع و آتشی» با هزینه کلان ۳۴۰ میلیون دلاری تهیه شده و تهیه کنندگانش چشم انتظار فروش جهانی بالای یک میلیارد دلار برایش هستند. این در حالی است که تحلیل گران اقتصادی سینما عقیده دارند فیلم حتی اگر فروشی ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیون دلاری هم داشته باشد، تنها هزینه‌های تولید خود را تامین کرده است و یک فروش یک میلیارد دلاری به معنای بلاک باستر شدن آن نیست.

لوئیس لته ریر کارگردانی فیلم را انجام داده و وین دیزل یک بار دیگر در قالب کاراکتر دومینیک تورتو در آن ظاهر شده است.جیسن موموآ در این قسمت فیلم نقش شخصیت شرور داستان را بازی می‌کند و دختر جوان پل والکر بازیگر متوای فیلم به نام میدوو والکر هم در آن حضور دارد.

جیسن استاتام، بری لارسن، اسکات ایستوود، میشل رودریگوئز، جان سنا، هلن میرن، ریتا مورنو، تایریس گیبسن و شارلیز ترون دیگر بازیگر مهم این اکشن هستند.اهل فن می‌گویند نقد‌های منفی که برای فیلم نوشته شده، می‌تواند در میزان فروش آن و نوع استقبال تماشاگران تاثیر منفی بگذارد.«سریع و آتشی ۱۰» برای ۱۹ می‌پیش رو روانه پرده سینما‌های آمریکای شمالی و بیش از چهل کشور دیگر دنیا می‌شود.
برچسب ها: سینمای جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها