به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۳۰ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۴۰۴۶۳۷

اگر خوابتان نمی برد به ساعت نگاه نکنید

اگر خوابتان نمی برد به ساعت نگاه نکنید
گروه علمی: به گفته محققان دانشگاه ایندیانا، نگاه کردن به ساعت در زمان بی خوابی و هنگام تلاش برای به خواب رفتن ممکن است در واقع شرایط شما را  بدتر و بی خوابی را تشدید کند. محققان برای این شرایط راهکارهایی ارائه می دهند که به خواب آرام تر کمک می کند.

به گزارش سیناپرس، بی خوابی یک اختلال خواب رایج است که با ناتوانی در به خواب رفتن، خواب با کیفیت پائین خواب ماندن در زمانی که باید بیدار شویم، مشخص می شود. این عارضه بین چهار تا ۲۲ درصد از کل بزرگسالان را تحت تاثیر قرار داده و کسانی که از این عارضه رنج می برند نه تنها ممکن است متوجه شوند که این مشکل در انجام فعالیت های روزانه آن ها مانند کار و حضور در مدرسه اختلال ایجاد می کند، بلکه با شرایط بالقوه تهدید کننده زندگی مانند بیماری های قلبی، دیابت و افسردگی نیز ارتباط دارد.

طی این مطالعه، محققان از شرکت کنندگان درخواست کردند که قبل از تعیین چگونگی ارتباط عوامل بی خوابی با یکدیگر، هر گونه تشخیص روانپزشکی را که از یک پزشک دریافت کرده اند، گزارش دهند.

اسپنسر داوسون، محقق ارشد این تیم مطالعاتی و استادیار بالینی در بخش روان‌شناسی و مغز کالج هنر و علوم دانشگاه ایندیانا در این رابطه می گوید: ما دریافتیم که رفتار نظارت بر زمان عمدتاً بر مصرف داروهای خواب تأثیر می ‌گذارد، زیرا کارهایی مانند زل زدن به صفحه ساعت در هنگام بی خوابی، علائم بی ‌خوابی را تشدید می ‌کند. بسیاری از مردم نگران این موضوع هستند که به اندازه کافی نمی خوابند، سپس آن ها شروع به تخمین زدن می کنند که چقدر طول می کشد تا دوباره بخوابند و چه زمانی باید بیدار شوند. این نوع فعالیت موجب بدتر شدن شرایط شده و در حقیقت هر چه استرس بیشتری داشته باشید، زمان سخت تری برای به خواب رفتن خواهید داشت.

 دکتر داوسون در ادامه توضیحاتش می ‌گوید:تحقیقات نشان می ‌دهد راه‌ حل بی خوابی ساده است: فناوری را دور از چشم و ذهن خود نگه دارید. افراد بی خواب می توانند موبایل و ساعت خود را بچرخانند و به آن نگاه نکنند. این بهترین استراتژی برای مبارزه با بی خوابی محسوب شده و می توانشد شانس شما برای به خواب رفتن را بیشتر کند
برچسب ها: بی خوابی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها