کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آیا جرقه زدن چشم خطرناک است؟

30 ارديبهشت 1402 ساعت 11:30


گروه علمی: چرا گاهی اوقات جلوی چشم جرقه می زند؟ آیا جرقه زدن چشم خطرناک و مشکل جدی است؟ با مشاهده چه علائمی باید هرچه زودتر به چشم پزشک مراجعه کرد؟به گزارش سیناپرس، اگر مایع (ژل) زجاجیه روی شبکیه مالیده شود یا با کشیدن تحریک و به آن ضربه ای وارد شود، مقابل چشم تان نورهایی شبیه جرقه یا رعد و برق مشاهده می کنید. این تجربه را امکان دارد، کسانی که به چشم شان ضربه ای وارد شده است نیز داشته باشند و در هنگام ضربه خوردن ستاره هایی از نور مشاهده کنند.

جرقه های نورانی ممکن است به مدت چند هفته تا چند ماه، گاهگاهی ظاهر شوند. هرچه سن بالاتر می رود، احتمال دیدن این جرقه ها بیشتر می شود.چنانچه به طور ناگهانی جرقه نورانی جلوی چشم دیده شود، بلافاصله فرد باید به چشم پزشک مراجعه کند تا معلوم شود، آیا پارگی در شبکیه ایجاد شده است یا خیر. برخی افراد جرقه هایی نورانی را به صورت خطی و ناهموار یا موج های حرارتی جلو هر دو چشم خود مشاهده می کنند که ۱۰ الی ۲۰ دقیقه دوام می آورد. این نوع جرقه ها در بیماران میگرن پدید می آید که مربوط به انقباض عروق مغزی است.

معمولا این عارضه با پی آمدن سردرد شدید همراه است. گرچه این جرقه های موجی شکل بدون سردرد هم می تواند عارض شود. این مورد را میگرن چشمی یا میگرن بدون سردرد می گویند.هرچند جرقه های نورانی جلو چشم با ازدیاد سن بیشتر می شود و گاهی این جرقه ها جدی و خطرناک نیستند اما باید همیشه در این گونه موارد به چشم پزشک مراجعه کرد و از وجود ضایعات شبکیه مطلع شد.


کد مطلب: 404638

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/404638/آیا-جرقه-زدن-چشم-خطرناک

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir