کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیوند کلیه ایرانی‌ها به اتباع خارجی ممنوع شد!

30 ارديبهشت 1402 ساعت 11:52


گروه جامعه:مشاور عالی وزیر بهداشت گفت: نیاز به پیوند کلیه بحران جهانی است همچنین طبق قانون مصوب، هیچ خارجی نمی‌تواند از فرد ایرانی کلیه دریافت کند.به گزارش ایسنا، دکتر ناصر سیم فروش در نشستی خبری که به مناسبت روز ملی اهدای عضو برگزار شد، اظهار کرد: هیچ فرد خارجی نمی‌تواند از یک ایرانی کلیه بگیرد و این ابتکار کشور ما است؛ چراکه در کشورهای دیگر اینگونه نیست.
 

وی با بیان اینکه مساله اهدا عضو با توجه به کمبود عضو در دنیا یک مساله جهانی است، تصریح کرد: در مورد کلیه می‌توان گفت پیوند کلیه یک بحران جهانی است. در آمریکا حدود ۱۰۰ هزار نفر در لیست انتظار پیوند کلیه قرار دارند و در واقع در این کشور هر ۱۲ دقیقه یک نفر در لیست انتظار جان می‌بازد. به همین دلیل کشورها به دنبال راه‌کارهایی هستند که این مشکل را حل کنند.

به گفته سیم فروش، بهترین راه درمان نارسایی کلیه، پیوند کلیه است و این روش در قیاس با دیالیز ارجح است.
مشاور عالی وزیر بهداشت، دیابت و فشار خون را دو بیماری قاتل خاموش کلیه‌ها عنوان کرد و افزود: به علت سبک زندگی، بشر این مشکل را پیدا کرده است. از این رو حتما افراد فشار خون و قند خون خود را ماهی یک بار اندازه بگیرند. پیشگیری همچنان باید شعار طلایی ما باشد؛ چراکه در دنیا ما هر چقدر پیوند انجام دهیم و دیالیز کنیم به هیچ وجه به تعداد مریض‌ها نخواهیم رسید.


کد مطلب: 404645

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/404645/پیوند-کلیه-ایرانی-ها-اتباع-خارجی-ممنوع

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir