کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

روسیه اوباما را تحریم کرد

30 ارديبهشت 1402 ساعت 12:01


گروه بین الملل: روسیه در واکنش به بسته تحریمی جدید آمریکا علیه این کشور، ورود ۵۰۰ شهروند آمریکایی از جمله باراک اوباما، رئیس جمهور سابق این کشور به خاک روسیه را ممنوع کرده است.
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد در پاسخ به "تحریم‌های ضد روسی" دولت جو بایدن که قصد دارد حداکثر آسیب را به روسیه وارد کند، تصمیم به تحریم متقابل گرفته است.
باراک اوباما، رئیس جمهور سابق ایالات متحده در فهرست تحریمی روسیه در جایگاه ۲۶۸ در کنار دیگر سیاستمداران فعلی و سابق آمریکایی قرار دارد. این فهرست شامل "روسای شرکت‌های نظامی-صنعتی آمریکا که به اوکراین تسلیحات می‌رسانند" نیز می‌شود.گفته می‌شود اوباما و پوتین در نخستین برخورد سیاسی خود روابط تیره‌ای داشته‌اند. اوباما در زمان حمله نیروهای روسیه به کریمه رئیس جمهور آمریکا بود.اوباما در بحران کریمه در سال ۲۰۱۴ روسیه را یک "قدرت منطقه‌ای" خواند و گفت که این کشور "نه از روی قدرت، بلکه از روی ضعف" عمل می‌کند. در روسیه اظهارات اوباما به عنوان توهین تلقی شده بود.وزارت خارجه روسیه در مورد دلایل و یا جزئیات تحریم‌های اعمال شده توضیحی نداده و فقط به  تلافی تحریم‌های ایالات متحده اشاره کرده است.
دو روز قبل و در آستانه اجلاس سران هفت کشور صنعتی در هیروشیمای ژاپن، ایالات متحده از تصویب یک بسته تحریمی جدید علیه روسیه خبر داد. یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت حدود ۷۰ شرکت روسی و دیگر کشورها به خاطر مشارکت درجنگ اوکراین از دریافت محصولات صادراتی آمریکایی محروم شده‌اند.
افزون بر این حدود ۳۰۰ فرد حقیقی، نهاد، کشتی و هواپیمای تجاری نیز در فهرست تحریم‌های جدید آمریکا قرار گرفته‌اند.


کد مطلب: 404652

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/404652/روسیه-اوباما-تحریم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir