به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۳۰ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۴۰۴۶۵۴

توافق برای مقابله با ماشین جنگی روسیه

توافق برای مقابله با ماشین جنگی روسیه
گروه بین الملل:سران و رهبران هفت قدرت صنعتی برتر غربی (گروه هفت) در نخستین روز از اجلاس سه روزه خود در هیروشیمای ژاپن بر هماهنگی در مورد اعمال تحریم‌های جدیدی علیه روسیه تاکید کردند.
 سران گروه هفت  تاکید کردند که هدف از این تحریم‌ها فلج کردن "ماشین جنگی" روسیه تا حد ممکن است.در این اجلاس یکی از مسائل مورد توجه شرکت‌کنندگان، اقدام مشترک علیه روسیه به خاطر تجاوز نظامی به اوکراین است. گروه هفت نمی‌تواند تحریمی اعمال کند اما قادر است اقدام‌های محدودکننده و تحریم‌های اعضا را هماهنگ کند.کشورهای گروه هفت توافق کرده‌اند که جلوی دسترسی روسیه به فناوری، تجهیزات صنعتی و خدماتی که در جنگ علیه اوکراین استفاده می‌شود گرفته شود.
تحریم‌های جدید شامل کالاهایی می‌شوند که برای روسیه در میدان‌های نبرد تعیین‌کننده هستند و شرکت‌هایی که در انتقال این کالاها به جبهه نقش دارند را هم در برمی‌گیرد.
سران گروه هفت تاکید کرده‌اند که آنها به طور متحد به اعمال تحریم‌های هماهنگ و دیگر اقدام‌های محدودکننده برای تضعیف توانایی روسیه در ادامه جنگ تجاوزکارانه و غیرقانونی علیه اوکراین پایبند می‌مانند.سران گروه هفت همچنین کشورها و شرکت‌های حمایت‌کننده از تجاوز نظامی روسیه را تهدید کرده‌اند که این اقدام آنها بدون عواقب نخواهد بود.ایالات متحده پیش از برگزاری اجلاس هیروشیما از تصویب یک بسته تحریمی جدید خبر داده بود. یک مقام ارشد دولت آمریکا گفته حدود ۷۰ شرکت روسی و دیگر کشورها به خاطر مشارکت در جنگ اوکراین از دریافت محصولات صادراتی آمریکایی محروم شده‌اند.افزون بر این حدود ۳۰۰ فرد حقیقی، نهاد، کشتی و هواپیمای تجاری نیز در فهرست تحریم‌های جدید آمریکا قرار گرفته‌اند.
 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها