کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دولت رئیسی درآمد بهتری از دولت روحانی داشته اما نمی‌توانند تورم را کنترل کنند

مدیران رئیسی ناکارآمد هستند

30 ارديبهشت 1402 ساعت 12:07


گروه اقتصادی: شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  می‌گوید: یکی از مشکلات و آسیب‌های جدی در رفتار اداری در جمهوری اسلامی این است که همیشه هر دولتی که روی کار می‌آید، دولت گذشته را زیر سوال می‌برد و خودش را موجه جلوه می‌دهد؛ از جمله در بحث هسته‌ای. 

 به گزارش رویداد۲۴،به نظرم در دولت آقای روحانی با توجه به اینکه ایشان تجربه خوبی در مذاکرات برجام داشت و با وجود یک وزیر توانمند مثل ظریف توانست به خوبی مذاکرات برجام را پیش ببرد که دلیلش، توانمندی، تجربه و در نظر گرفتن مصالح و منابع نظام بود.

 
نماینده قصرشیرین می‌گوید: اصلاً این‌طور نیست که دولت گذشته ذره‌ای از مصالح نظام کوتاه آمده باشد. تاکتیک تیم‌های مذاکره‌کننده و نوع مذاکرات در دولت گذشته و دولت امروز با یکدیگر متفاوت است و بستگی به توان تیم و مذاکره‌کنندگان دارد. بنده، آقای امیرعبداللهیان را جدی می‌بینم و باید در مورد او باید انصاف داشته باشیم. ایشان در حال تلاش است ولی متاثر از تیم تصمیم‌گیرنده است. او فقط یک مجری است. مجری باید تاکتیک مناسب و قوی داشته باشد. ولی در مجموع، در هر دو دوره، سیاست‌ها ثابت بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌گوید: در دولت آقای روحانی، تقریباً برجام به نتیجه رسید ولی متاسفانه به انتهای دولت دوازدهم رسیدیم و مدتی کار برای انتخابات متوقف شد. الان هم برجام کماکان ادامه دارد ولی به شتاب دولت قبل نیست و به کندی پیش می‌رود. امیدوارم هرچه زودتر برجام به نتیجه برسد و آنچه به مصلحت نظام، کشور و مردم است اتفاق بیفتد. 

او می‌گوید: ناکارآمدی و ناتوانی بسیاری از مسئولان اجرایی به برجام گره خورده است. موضوع مذاکرات هسته‌ای و بعدها برجام از زمان آقای خاتمی و احمدی‌نژاد بوده و بعد هم به آقای روحانی و حالا هم به آقای رئیسی رسیده است. در تمام این دوره‌ها وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم متفاوت بوده است و خوب است بررسی شود دولت‌ها نتوانند همه مشکلات را گردن تحریم‌ها و به نتیجه نرسیدن برجام بیندازند.

حیدری می‌گوید: همیشه یک اصل ثابت به نام تحریم و برجام وجود داشته است، اما ببینید دولت‌ها در این دوران سخت بحران تحریم، چگونه توانسته‌اند منابع را مدیریت کنند. از نظر منابع و درآمد، دولت آقای رئیسی به مراتب وضعیت درآمدی بهتری نسبت به دولت قبل داشته است، با این تفاوت که دولت قبل توانست تورم را تا حدی مهار و معیشت را بهتر تامین کند، ولی این دولت با توجه به داشتن منابع و درآمد‌های بسیار خوب نتوانست این کار را صورت دهد و تورم هر روز بالاتر می‌رود و خبری از کنترل تورم و رشد تولید و تحقق شعار سال نیست. این‌ها مصداق بارز مدیران توانمند قبل و ناتوان این دوره است. 

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه می‌گوید: همه مشکلات اقتصادی این روز‌های کشور، مربوط به برجام نیست، ولی اگر برجام به نتیجه نهایی برسد، حتماً خوب است و تا حدودی حال اقتصاد بهتر می‌شود. اگر بخواهیم نقش برجام را برای اقتصاد کشور، خیلی منصفانه ارزیابی کنیم، بین ۲۰ تا ۳۰ درصد موثر است که البته این درصد قابل ملاحظه است، ولی کافی نیست و نباید همه چیز به برجام گره بخورد. اگر سوء‌مدیریت‌ها رفع شود، ۷۰ درصد شرایط به نفع مردم برمی‌گردد و اوضاع اقتصاد کشور، بهتر می‌شود.


کد مطلب: 404656

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/404656/مدیران-رئیسی-ناکارآمد-هستند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir