کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

8 نکته مهم برای ست کردن کیف و کفش

30 ارديبهشت 1402 ساعت 12:12

گروه کسب و کار: در گذشته، خانم‌های خوش لباس آن‌هایی بودند که همیشه کفش‌هایشان را با کیف دستی‌هایشان ست می‌کردند.


زمانی که چنین قانونی وجود داشت، اکسسوری ها فقط در رنگ‌های محدود موجود بودند. برای مثال، بیشتر کیف و کفش‌ها در رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای تولید می‌شدند. امروزه، تقریبا در هر رنگ و بافتی، مدل‌های متنوعی از کیف و کفش را خواهید یافت؛ اما سوالی که مطرح می‌شود این است «چگونه می‌توان قانون قدیمی ست کردن کیف و کفش زنانه را مطابق با ظاهر امروزی به کار برد؟» با در نظر گرفتن نکات ست کردن کیف و کفش زنانه که در این مطلب به آن‌ها می‌پردازیم، می‌توانید همیشه ظاهری جذاب و شیک داشته باشید.

آیا کیف و کفش شما باید با هم ست شوند؟
هیچ قانونی وجود ندارد که نشان دهد اگر کیف و کفش با هم ست نباشند، نمی‌توانید پایتان را از خانه بیرون بگذارید؛ اما اگر به دنبال یک استایل شیک زنانه می‌گردید، تلاش برای ست کردن ارزشش را خواهد داشت.
اگر نمی‌خواهید کمد لباس کاملا هماهنگی داشته باشید، می‌توانید به سراغ استفاده از رنگ‌هایی بروید که مکمل یکدیگر باشند. اگر به دنبال سایه‌های مکمل هستید، باید رنگ‌ها را از داخل یک پالت رنگ انتخاب کنید. به عنوان مثال، می‌توانید کرم و بژ را انتخاب کنید. این‌ها رنگ‌های تقریبا مشابهی هستند، اما سایه‌های متفاوتی دارند.

چگونه کیف و کفش را ست کنیم؟
اگر قصد ست کردن کیف و کفش خود را دارید، از نکات زیر استفاده کنید تا کمد اکسسوری هایتان همیشه عالی به نظر برسند:

1-تناژهای مختلفی از یک رنگ را استفاده کنید
یکی از مهم‌ترین نکات ست کردن کیف و کفش زنانه این است که شناخت کافی روی طیف رنگ‌های مختلف داشته باشید؛ مثلا اگر کفش پاشنه بلندی دارید که رنگش، یکی از رنگ‌های مجموعه Nude است، با رنگ شناسی سایر طیف‌های نود، می‌توانید کیفی از همان خانواده رنگی انتخاب کنید.
رنگ‌های مجموعه نود یکی از طیف‌های قهوه‌ای، بژ، کرمی و شکلاتی را شامل می‌شوند. اگر رنگ کفش پاشنه بلند شما قهوه‌ای است و نمی‌خواهید یک کیف همرنگ داشته باشید، می‌توانید رنگ کرمی را انتخاب کنید.



2-  جنس کیف و کفش با هم مطابقت داشته باشند
دیگر نکته مهم برای ست کردن کیف و کفش این است که از کیف و کفش‌های با متریال مشابه استفاده کنید. اگر متریال بکار رفته شده در کیف و کفش شبیه به هم نباشند، ظاهری شلخته و نامرتب خواهید داشت؛ مثلا اگر کفش شما از جنس جیر است، یک کیف جیر انتخاب کنید یا اگر کیف شما از جنس پارچه برزنت است، کتانی‌هایی مانند ونس را با آن ست کنید.

3-  در ست کردن کیف و کفش تعادل را رعایت کنید
استفاده از اکسسوری های پرزرق‌وبرق در کنار هم باعث می‌شوند استایل و ظاهر شما نامرتب و شلخته دیده شود؛ بنابراین، توصیه می‌شود در ست کردن کیف و کفش، اغراق نکرده و تعادل را رعایت کنید؛ مثلا اگر کیفتان بزرگ و پرزرق‌وبرق است، از یک کفش ساده و بدون تزئین استفاده کنید.

4-  به دنبال الگوهای مشابه باشید
اگر نمی‌خواهید رنگ‌ها را با هم مطابقت دهید، جستجوی الگوهای مشابه می‌تواند مفید باشد. این بدان معنا نیست که دقیقا از طرحی که روی کیفتان است، باید روی کفش هم باشد. در عوض، به دنبال الگوهای یک ژانر (مثلا گل‌دار یا راه راه) باشید و کیف و کفش‌هایی با طرح‌های مشابه پیدا کنید. همچنین می‌توانید انتخاب کنید که الگوها چقدر واضح یا ظریف باشند.
اگر نمی‌خواهید کفش‌ها و کیف‌هایی با طرح‌های خیلی مشخص بخرید، می‌توانید به دنبال جزئیات ظریفی مانند پانل‌ها یا دوخت بگردید که بدون اینکه خیلی واضح دیده شوند، در عین حال مطابقت داشته باشند.

5-  برای هر موقعیتی، کیف و کفش مناسبش را استفاده کنید
درست مانند لباس‌ها، برخی از کیف و کفش‌ها و اکسسوری ها در صورتی که در مراسم اشتباهی پوشیده شوند، می‌توانند شما را بی‌کلاس نشان دهند. لباس‌ها و اکسسوری های مهمانی با دورهمی های دوستانه تفاوت دارند. به همین دلیل توصیه می‌شود در مورد ست کردن کیف و کفش مهمانی، خوب دقت کنید و به سراغ گزینه‌ای بروید که با نوع مهمانی شما مطابقت داشته باشد؛ مثلا نمی‌توانید از کیف‌های با طرح ورزشی در مهمانی‌های باشکوه استفاده کنید.



6-  فصول مختلف سال را در نظر بگیرید
یکی از اصول ست کردن کیف و کفش زنانه این است که کیف و کفش باید متعلق به یک فصل باشند؛ مثلا نمی‌توانید کیف زمستانی را با یک جفت صندل تابستانی ست کنید!
چکمه‌های خزدار، نیم بوت ها و سایر کفش‌های زمستانی با کیف‌های بافتنی، پشم و خزهای مصنوعی فوق‌العاده به نظر می‌رسند و برعکس، صندل‌ها با کیف‌های تابستانی در رنگ‌های روشن ست می‌شوند.

7-   از طرح‌ها و رنگ‌های اصلی غافل نشوید
دیگر اصول مهم ست کردن کیف و کفش زنانه با لباس‌ها این است که به رنگ و طرح اصلی آن‌ها توجه کنید؛ مثلا اگر لباستان مشکی رنگ و ساده است، می‌توانید از کیف و کفش طرح دار اما با پس زمینه مشکی استفاده کنید تا تضادی ایجاد نشود.

8-   از جادوی تضاد رنگ‌ها استفاده کنید
اگر نکات ست کردن کیف و کفش زنانه که در بالا گفته شد باب میلتان نبود، خوب است بدانید که کیف و کفش نباید لزوما آینه هم باشند. نیازی به هماهنگی رنگ، بافت یا پارچه نیست. اگر رنگ بین کیف و کفش را متضاد انتخاب کنید، گزینه‌ها بی‌پایان خواهند بود. اجازه دهید تخیلتان وحشی شود و ظاهر متفاوتی ایجاد کنید.

آیا کیفی وجود دارد که با همه چیز ست شود؟
برای بسیاری از خانم‌ها، کیفی که با هر نوع استایلی مطابقت داشته باشد جام مقدس خواهد بود! پیدا کردن کیفی که بتوانید هر روز از آن استفاده کنید بسیار مهم است، زیرا این کار باعث صرفه‌جویی در وقت شما در کنار هم قرار دادن لباس‌ها می‌شود و شما همیشه شیک به نظر خواهید رسید.

چه رنگ کیفی با همه چیز ست می‌شود؟
اگر به دنبال کیفی می‌گردید که با هر نوع کفش و لباسی مطابقت داشته باشد، رنگ‌های همه کاره را انتخاب کنید. این رنگ‌ها شامل سفید، سیاه، خاکستری زغالی، خاکستری روشن و سایه‌های قهوه‌ای می‌شوند. همچنین می‌توانید از سایه‌های شکلاتی، بژ و کرم هم استفاده کنید، زیرا این رنگ‌ها خنثی هستند.
توجه به این نکته هم مهم است که کیفی که با هر لباسی کار کند باید فضای کافی برای حمل وسایل روزمره شخصی شما را داشته باشد!

سخن پایانی
در دنیای مد، فرصت‌های زیادی برای داشتن یک استایل هماهنگ پیش رویتان قرار دارد که می‌توانید از آن‌ها در جهت ست کردن کیف و کفش بهره ببرید. آیا به دنبال کیف مناسبی برای ست کردن با کفش‌های جدید خود می‌گردید؟ برای انتخاب اکسسوری هایی که استایل و اندام شما را جذاب‌تر و شیک‌تر کنند، از فروشگاه کادنزا دیدن کنید. در این فروشگاه، طیف متنوعی از انواع کیف و کفش زنانه متناسب با سلایق مختلف را پیدا خواهید کرد.


کد مطلب: 404658

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/404658/8-نکته-مهم-ست-کردن-کیف-کفش

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir