به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۳۰ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۴۰۴۶۹۱

سوء استفاده از تست MBTI برای فریب مهاجران

گروه گردشگری: احتمالا تست MBTI را داده اید و با آن آشنا هستید. این آزمون توسط بسیاری از شرکت های دنیا برای ارزیابی اولیه شخصیت مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این خیلی از افراد از تست MBTI برای خودشناسی استفاده می کنند.
سوء استفاده از تست MBTI برای فریب مهاجران
اما عده ای از این تست سوء استفاده می کنند. در یکی از موارد اخیر گروهی پول زیادی از مهاجران دریافت کرده اند تا با تحلیل های دقیق تست MBTI آن ها را به شرکت های معتبر معرفی کنند...
این افراد ادعا کردند که می توانند با تحلیل و آنالیز دقیق شخصیت آن ها و ارائه گزارش بهتر می توانند شرکت ها را مجاب کنند که این افراد را جذب کنند!
شاید در نگاه اول فریب خوردن با تست MBTI خیلی عجیب به نظر برسد. اما واقعیت این است که جوانان زیادی به دام چنین افرادی می افتند. این روزها همه به دنبال موفقیت یک شبه هستند. می خواهند سریع و در کمترین زمان مسیر طولانی پیشرفت را طی کنند. بنابراین خیلی ساده و سطحی به مسائل نگاه کرده و باعث می شود هرگون سوء استفاده و فریب آن ها راحت اتفاق بیفتد.

آیا می توان به تست های MBTI اعتماد کرد؟
واقعیت مطلب این است که تست MBTI در دنیا مشهور است و سایت های آنلاین زیادی از این آزمون برای مشاوره شغلی استفاده می کنند. اما هیچ یک از مراکز معتبر ارزیابی آنلاین بر این باور نیستند که تست MBTI می تواند بهترین روش برای جذب و استخدام افراد باشد.
بنابراین مدیر یا شرکتی تنها از طریق یک گزارش کامل تست MBTI، شما را استخدام نخواهد کرد. اصلا ملاک پیدا کردن شغل آزمون های شخصیت شناسی نیست!! این آزمون ها جنبه تکمیلی دارند و بعضا به عنوان روش های فرعی در جذب و استخدام مورد استفاده قرار می گیرند.
بنابراین برای پیدا کردن شغل باید به دنبال راه دیگری باشید. من در اینجا چند نکته کلیدی را به شما معرفی می کنیم:
اصلی ترین و مهمترین مسئله برای پیدا کردن شغل مناسب این است که شما مهارت داشته باشید. بدون مهارت نمی توانید موفقیت خودتان را تضمین کنید. مهم نیست در چه جایگاه شغلی هستید شما باید بتوانید از پس آن کار به بهترین شکل بر بیایید. بنابراین حتی بدون تحصیلات عالی و صرفا بر اساس کسب مهارت می توانید عملکرد شغلی خوبی داشته باشید.

مراحل کسب مهارت برای پیدا کردن شغل مناسب
برای کسب مهارت باید هوشمندانه عمل کنید. یعنی ابتدا نیازها و توانایی های خودتان را بشناسید و سپس روی آن ها سرمایه گذاری کنید.
مرحله اول: ابتدا با استفاده ز تست های مختلف مثل تست MBTI، تست دیسک، تست رغبت سنج، تست گاردنر و آزمون های دیگر توانایی ها و پتانسیل های خود را شناسایی کنید.
مرحله دوم: سپس روی توانایی و پتانسیل هایی که دارید سرمایه گذاری کنید. برای شروع در آن زمینه مطالعه کنید، کتاب بخوانید و ویژگی های خود را تقویت کنید.
مرحله سوم: در این مرحله شما باید یک هدف شغلی یا یک آینده کاری را برای خودتان ترسیم کنید. به خودتان بگویید که می خواهید چه کاره شوید؟! بنابراین در این مرحله باید دست به انتخاب بزنید و مسیر خود را مشخص کنید.

مرحله چهارم: در این مرحله به این مسئله فکر کنید که اگر در آن شغل بودید به چه مهارت ها و دانشی نیاز داشتید؟ از افرادی که در این مشاغل فعالیت می کنند سوال بپرسید. به آن ها بگویید که چه چیزهایی کمک می کند تا در آن شغل موفق شوید. پس این مرحله مربوط به شناسایی نیازمندی ها و مهارت های مورد نیاز شغل مورد نظر شماست.
مرحله پنجم: در این مرحله شما باید برنامه ریزی کنید و این مهارت ها را پله پله در خود تقویت نمایید. البته فراموش نکنید که این مسیر طولانی است و باید ریاضت بکشید.
همانطور که دیدید برای رسیدن به یک شغل ایده آل شما باید مراحل مختلفی را طی کنید. پس دست از سادگی بردارید و به نتایج یک تست مثل MBTI اکتفا نکنید. شما باید تلاش کنید و امروز نقطه آغازی برای این تلاش است. موفق باشید%
 جهت انجام تست شخصیت MBTI رایگان همراه با تفسیر جامع و معتبر اینجا کلیک نمایید.
منبع: خبرگذاری فردانیوز - پیشنهاد ویژه
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها