کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

راه ‌حل موقت برای باگ Windows Defender

30 ارديبهشت 1402 ساعت 16:52


گروه فناوری: نرم‌افزار آنتی ‌ویروس Windows Defender در بخش اصلی امنیت استاندارد ویندوز قرار دارد، اما اواخر ماه مارس، یک بروزرسانی، باعث ایجاد باگ نگران‌کننده‌ای در برنامه امنیتی ویندوز شد. هر کسی که این بروزرسانی را دانلود و نصب می‌کند، حتی اگر حفاظت Local Security Authority قبلاً فعال بوده باشد، با هشدار “Local Security Authority protection is off. Your device may be vulnerable” روبرو می‌شود.
این پیام‌ها حتی پس از فعال‌کردن دوباره حفاظت LSA و راه‌اندازی مجدد سیستم، همچنان نمایش داده می‌شوند و چون LSA اطلاعات حقوق کاربری و رمزعبورها را مدیریت می‌کند، بسیاری از کاربران به طبع نگران شده اند.
این مسئله خیلی زود توسط مایکروسافت تأیید شد و حدود یک ماه بعد در آوریل، شرکت یک بروزرسانی (نسخه ۱.۰.۲۳۰۳.۲۷۰۰۱) برای آن منتشر کرد. با این حال، پس از گزارش کاربران از ادامه وجود باگ و مشکلات جدید، مایکروسافت به‌تازگی تایید کرده است که این بروزرسانی، دیگر برای دستگاه‌ها ارائه نمی‌شود و آن را لغو کرده است. با این حال، خوشبختانه برای مشکل اصلی راه‌حلی جایگزین وجود دارد و آن هم به‌سادگی قابل انجام است.
شرکت مایکروسافت می‌نویسد: اگر شما حفاظت Local Security Authority (LSA) را فعال کرده و دستگاه خود را حداقل یک بار راه‌اندازی مجدد کرده‌اید، می‌توانید هشدارهای اخطاری و هرگونه هشدار اضافی که به راه‌اندازی مجدد دستگاه ترغیب می‌کند را نادیده بگیرید. در حال حاضر، ما هیچ راه‌حل جایگزین دیگری برای این مشکل پیشنهاد نمی‌دهیم.
در اصل، تا زمانی که بتوانید پس از فعال کردن و راه‌اندازی مجدد رایانه شخصی خود، تأیید کنید که حفاظت LSA واقعاً فعال است، می‌توانید با خیال راحت هر گونه هشدار حفاظت LSA را که ویندوز 11 اجبار می‌کند، رد کنید یا نادیده بگیرید.برای انجام این کار، می‌توانید به اپلیکیشن Event Viewer بروید، به بخش Windows Logs بروید و در لاگ سیستم به دنبال رویداد WinInit باشید.
مایکروسافت به طور قابل توجهی، اعلام کرده است که در صورت نصب بروزرسانی ناموفق (نسخه 1.0.2303.27001) و تجربه خطاهای صفحه آبی یا راه‌اندازی مجدد هنگام باز کردن برنامه‌ها یا بازی‌ها، باید حالت Kernel-mode Hardware-enforced Stack Protection را غیرفعال کنید تا مشکل برطرف شود. برای انجام این کار، می‌توانید به بخش امنیت ویندوز بروید، گزینه Device Security را انتخاب کرده، به Core Isolation بروید و گزینه Kernel-mode Hardware-enforced Stack Protection را خاموش کنید.
در نهایت، خوشبختانه می‌توان گفت که مشکل جدی‌ای در اینجا وجود ندارد. با این حال این باگ به هر حال کاربرانی را که تضمین مایکروسافت را ندیده‌اند، همچنان نگران خواهد کرد. شرکت توضیح داده است که در حال کار بر روی یک راه‌حل هستیم که در بروزرسانی های آتی ارائه خواهیم کرد. بنابراین امیدواریم که مشکل به زودی رفع شود.


کد مطلب: 404713

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/404713/راه-حل-موقت-باگ-windows-defender

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir