کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رقیب جدید توییتر در راه است

30 ارديبهشت 1402 ساعت 16:57


گروه فناوری: از زمانی که توییتر توسط ایلان ماسک خریداری شد، برخی کاربران به دلیل تصمیمات اخیر این شرکت به دنبال جایگزین‌هایی برای این شبکه اجتماعی هستند. ما شاهد تمایل بسیاری از افراد به Mastodon و همچنین Bluesky که شبکه اجتماعی جدید جک دورسی، بنیانگذار توییتر است، بوده‌ایم. اما حالا متا می‌خواهد با یک برنامه جدید تحت نام برند اینستاگرام وارد این بازی شود و با توییتر رقابت کند.
همانطور که لیا هابرمن در خبرنامه ICYMI از The Verge گزارش داد، یک اسلاید داخلی Meta Marketing نگاهی به اپلیکیشنی که شرکت برای رقابت با توییتر توسعه داده است، می اندازد. این پلتفرم جدید هنوز نام رسمی ندارد و به عنوان “P92” یا “بارسلون” شناخته می‌شود، اما با رعایت راهنمایی‌ها و برندینگ Instagram طراحی شده است.
همانطور که توسط این شرکت توصیف شده است، رابط کاربری این برنامه در واقع خیلی شبیه به اینستاگرام است، با این تفاوت که به جای یک پیام دهی عکس و ویدئو، صفحه اصلی برنامه لاین‌های “text-based” را نشان می‌دهد. البته، کاربران قادر خواهند بود مانند توییتر تصاویر، ویدئوها و لینک‌ها را به این ارسال‌ها اضافه کنند. کاربران دیگر می‌توانند پاسخ دهند و نخستین ارسال را در این پلتفرم ایجاد کنند.
متا اشاره می کند که سازندگان می توانند به راحتی مخاطبان خود را به برنامه جدید بیاورند، زیرا کاربران این گزینه را خواهند داشت تا حساب هایی را که قبلاً در اینستاگرام دنبال کرده اند، فقط با یک ضربه در این برنامه نیز دنبال کنند. شرکت همچنین به این نکته اشاره می‌کند که این پلتفرم دارای ویژگی‌های نظارتی خواهد بود و همچنین کنترل‌هایی برای تعیین کسانی که می‌توانند به شما پاسخ دهند و حساب شما را منشن کنند، خواهد داشت.
متا می‌گوید که در حال کار بر روی سازگاری برنامه خود با سایر پلتفرم‌ها مانند Mastodon است. به گفته شرکت، اگر حساب کاربری عمومی داشته باشید، کاربران در برنامه‌های دیگر می‌توانند نمایه و محتوای شما را جستجو و دنبال کنند و با آن تعامل داشته باشند.
سخت است بگوییم که متا در ساخت یک رقیب برای توییتر موفق خواهد بود، اما این شرکت دارای تاریخچه کپی‌کردن از سایر پلتفرم‌ها و تبدیل آنها به یک محصول موفق است. اصلی‌ترین مزیت متا، دارا بودن پایه کاربری بسیار بزرگی است که بدون نیاز به ایجاد حساب جدید، به این اپلیکیشن دعوت خواهند شد. در حال حاضر، تعداد کاربران اینستاگرام بیش از ۱ میلیارد نفر و توییتر حدود ۴۰۰ میلیون نفر است.


کد مطلب: 404716

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/404716/رقیب-جدید-توییتر-راه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir