به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۳۰ ساعت ۱۷:۵۵
کد مطلب : ۴۰۴۷۷۵

درمان سرطان با روش درمانی جدید بدون آسیب به بدن

درمان سرطان با روش درمانی جدید بدون آسیب به بدن
گروه علمی:نانوذراتی می‌شوند که قابلیت تجمع در تومور را دارند و پس از تابش هدفمند با نور مرئی، به تومور حمله می‌کنند.محققان به دنبال فناوری شیمی‌درمانی هستند که به بدن آسیب نمی‌رساند، در حالی که به طور موثر با سلول‌های سرطانی مبارزه می‌کند. این فناوری در حال حاضر در چندین بیمارستان به صورت آزمایشی استفاده می‌شود. دارو‌های ضد سرطان مرسوم اغلب به اندازه کافی بین سلول‌های خوب و بد تمایز قائل نمی‌شوند و هر دو را می‌کشند.

محققان راه‌حلی برای این مشکل ارائه کرده اند؛ آن‌ها نانوذراتی ساختند که تومور را هدف قرار می‌دهند و تنها تحت تاثیر نور مرئی فعال می‌شوند. این فتوتراپی ضد سرطان به پزشکان اجازه می‌دهد تا قسمت خاصی از بدن را بدون آسیب رساندن به بقیه بخش‌ها درمان کنند. نتایج این تحقیق در Nature Chemistry منتشر شده است.

تا پیش از این، شیمیدانان مجبور بودند ابتدا دارو‌های شیمی درمانی را به نانوذرات در آزمایشگاه متصل کنند. سپس پزشکان آن‌ها را با تزریق در جریان خون بیمار وارد می‌کردند. ترکیب با نانوذرات به شیمی درمانی کمک کرد تا تومور را پیدا کند. اثر داروی جدیدی که محققان این پروژه ساخته‌اند کمی متفاوت است. نانوذرات به محض ورود به خون، خود به خود تشکیل می‌شوند.
برچسب ها: درمان سرطان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها