به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۳۱ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۴۰۴۸۲۲

 پیش‌بینی موج تقاضای تابعیت 

 پیش‌بینی موج تقاضای تابعیت 
گروه بین الملل: طبق توافق احزاب دولت ائتلافی آلمان، کسب تابعیت این کشور برای مهاجران آسان‌تر می‌شود و تابعیت مضاعف نیز امکان‌پذیر است. گمان می‌رود شمار زیادی از شهروندان ترک مقیم این کشور به ویژه نسل دوم، متقاضیان کسب تابعیت باشند.
در واکنش به توافق بر سر تدوین قانون جدید مهاجرت در جمهوری فدرال آلمان، جامعه ترک‌های مقیم این کشور تقاضاهای پرشماری برای کسب تابعیت آلمانی از سوی شهروندان ترک را در چشم‌انداز می‌بیند.سوفو اوغلو، رئیس جامعه شهروندان ترک در آلمان، به شبکه رسانه‌ای RND در آلمان گفت که از "اصلاحات برنامه‌ریزی شده استقبال می‌کند."
او پیش‌بینی کرد که "شمار زیادی از شهروندان ترک تبار در آلمان، به ویژه در میان نسل دوم مهاجران"، تابعیت آلمانی را تقاضا کنند.
در قانون جدید شهروندان خارجی از این موقعیت برخوردار خواهند بود که پس از گذشت پنج سال اقامت در کشور، تابعیت آلمان را کسب کنند و "صرف‌نظر کردن از تابعیت قبلی و ناممکن بودن تابعیت مضاعف"  دیگر پیش‌شرط شهروندی آلمان نخواهد بود.پیش‌نویس طرح ۴۹ صفحه‌ای اصلاح قانون مهاجرت در آلمان، در کنار کاهش میزان حداقل مدت اقامت در کشور از هشت به پنج سال، شامل مجموعه‌ای از تسهیلات قابل توجه است.تسلط شفاهی به زبان آلمانی قرار است جای مهارت کتبی در این زبان برای اتباع خارجی بیش از ۶۷ سال بگیرد. این نکته به ویژه شامل نسل مهاجران قدیمی که قبل از ژوئن ۱۹۷۴ به مهاجرت کرده‌اند، خواهد شد.
نانسی فزر، وزیر کشور آلمان  درباره اصلاخ قانون مهاجرت گفته است: «مهاجران دیگر مجبور نخواهند بود بخشی از هویت خود را رها کنند. اما نژادپرستی، یهودی‌ستیزی، هرگونه انسان‌ستیزی و همچنین عدم هماهنگی با ارزش‌های معنوی ما، همچنان مانع آلمانی شدن مهاجران خواهد بود.» "ادغام در جامعه" مانند "یادگیری خوب زبان"، "فعالیت‌های غیرانتفاعی و داوطلبانه" و نیز "عملکرد مطلوب در امور شغلی" شرایط اخذ تابعیت جمهوری فدرال آلمان را حتی پس از گذشت سه سال اقامت به جای پنج سال، امکان‌پذیر خواهد کرد.
همچنین قرار است فرزندان والدین خارجی که در آلمان متولد شده‌اند  بتوانند "سریع‌تر" شهروند آلمان شوند، البته اگر "یکی از والدین دست‌کم پنج سال به طور قانونی در آلمان زندگی کرده باشد."
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها