کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

6 اقدام بعد از کراتینه مو + نکات ضروری

31 ارديبهشت 1402 ساعت 10:27

گروه کسب و کار: داشتن موی صاف و به اصطلاح شلاقی تا چند سال پیش تنها یک رویا به نظر می رسید و کسی فکرش را هم نمی کرد که بتوان با استفاده از برخی مواد، مو را برای چند ماه نرم، ابریشمی و صاف کرد. خوشبختانه امروزه این امر ممکن شده است و بسیاری از بانوان که موی بلندی دارند با انجام کراتینه مو، علاوه بر صافی، موهای آسیب دیده خود را احیا می کنند.


فاکتوری که هنگام کراتینه مو از اهمیت بالایی برخوردار است مراقبت های بعد از انجام آن، به منظور ماندگاری هرچه بیشتر بر روی مو است. در ادامه مطلب به بررسی 6 اقدام بعد از کراتینه مو خواهیم پرداخت تا ماندگاری مواد کراتین به حداکثر زمان ممکن برسد.
اقدامات لازم پس از انجام کراتینه مو
معمولا ماندگاری مواد کراتین بر روی موها بین 6 الی 8 ماه است و این زمان تنها به نحوه نگهداری و چگونگی مراقبت از مو بستگی دارد. به طور کلی رعایت برخی اقدامات می تواند میزان ماندگاری آن را افزایش دهد که شامل:

1.    شستن مو با شامپو فری سولفات
اولین و مهم ترین قدم پس از کراتینه مو، استفاده از شامپو فری سولفات برای شستشوی مو است. سولفات موجود در شامپوها قدرت پاک کنندگی بسیار بالایی دارد و می تواند سبب از بین رفتن مواد کراتینه و حتی رنگ مو شود؛ به همین دلیل استفاده از شامپو فری سولفات در چنین زمانی توصیه می شود. معمولا برای جلوگیری از خشکی و وزی مو، تثبیت رنگ و مراقبت از مواد کراتینه، از شامپوهای فاقد سولفات استفاده می شود.
این شامپوها در حجم های متنوع و برندهای مختلف وجود دارند و شما می توانید با توجه به نیاز و بودجه خود، اقدام به خرید آن کنید.

2.    ماسک مو: کمک به تغذیه بهتر موها
بدون شک دلیل استفاده از ماسک موی مناسب و فواید آن، برای همگان واضح و روشن است. امروزه کم تر کسی پیدا می شود که از ماسک برای سلامت موهای خود استفاده نکند اما مهم ترین عامل برای انتخاب این محصول که بتواند مناسب موهای کراتینه شده باشد، فاقد سولفات بودن آن است. ماسک مو نیز همانند شامپو، بهتر است فاقد سولفات و پارابن باشد.
ماسک موی فری سولفات با خاصیت آبرسانی و رطوبت رسانی که دارد، در نهایت امر منجر به بازسازی و احیا تارهای مو می شود و همچنین مواد کراتینه را روی این عضو بدن تثبیت می کند.

3.    کلر ممنوع!!!
کلر یک ماده ضد عفونی کننده است که در آب شهری به مقدار کم و در استخر به وفور یافت می شود. این ماده دشمن کراتینه است و سبب خشک و کدر شدن مو می شود. اگر شما به تازگی موهای خود را کراتینه کرده اید بهتر است استخر و آب تنی را به یک زمان دیگر موکول کنید و همچنین برای محافظت از موهایتان بهتر است از کلاه های مخصوص داخل استخر استفاده نمایید.
برای دوش گرفتن با آب شهری نیز پیشنهاد می شود 2 الی 3 هفته اول آب را داخل وان ریخته و پس از چند دقیقه از آن استفاده کنید یا دستگاه تصفیه روی دو نصب کرده تا مقدار کلر موجود در آب، به حداقل برسد.

4.    سشوار کشیدن مو پس از استحمام
زمانی که کراتینه انجام می شود، خشک کردن مو تنها به وسیله سشوار صورت می گیرد اما باید بدانید که حرارت زیاد برای مو آسیب زا است و سبب از دست دادن رطوبت می شود. راه حل این مشکل، استفاده از سرم و روغن به منظور لایه محافظتی برای مو است. پیش از سشوار کردن، مقداری از روغن یا سرم را روی موها ماساژ دهید و سپس به کمک سشوار موهایتان را خشک کنید.

5.    رنگ کردن مو، برابر با از بین رفتن کل زحمات
همانطور که می دانید، رنگ کردن موها در کنار زیبایی و تغییر ظاهر، معایبی نیز به همراه خواهد داشت. این امر ممکن است سبب خشکی و شکننده شدن موها شود که برای پیشگیری از آن، کراتینه، پروتئین تراپی و بوتاکس مو پیشنهاد می شود اما تمامی موارد ذکر شده پس از رنگ کردن مو انجام می شود.
رنگ کردن مو پس از انجام کراتینه تمامی زحمات شما و آرایشگرتان را از بین می برد و حتی ممکن است موهایتان را بیش از پیش دچار آسیب کند؛ بنابراین سعی کنید ابتدا موهایتان را رنگ کرده و سپس به کراتین کردن موهایتان فکر کنید.

6.    اتو کشیدن موها بعد از کراتینه مو

برای بسیاری از افراد سوال می شود که آیا می توان از اتو مو پس از انجام کراتینه استفاده کرد؟ در حقیقت باید گفت شما پس از انجام کراتین نیازی به استفاده از اتو مو جهت صاف کردن موهای خود ندارید؛ چراکه کراتینه سبب شلاقی شدن موهایتان می شود اما گاها پیش می آید که برای حضور در یک مهمانی تمایل به فر کردن موهایتان توسط بابلیس را دارید. برای استفاده از بابلیس یا هر وسیله حرارتی دیگر بهتر است ابتدا موهایتان را توسط روغن مناسب ماساژ داده و سپس اقدام به فرم دهی و حالت دادن موهایتان کنید.

نکات مهم و ضروری برای مراقبت از مو
در موارد بالا اقداماتی را ذکر کردیم که جزو واجبات برای نگهداری کراتینه به شمار می روند و در ادامه موارد جدید را بازگو خواهیم کرد. رعایت موارد زیر نه تنها برای کراتین، بلکه به طور کلی جزو فاکتورهای مهم در روتین پوستی به حساب می آیند.
•    تعداد دفعات شستشوی موهایتان را کاهش دهید؛ حتی اگر هر روز نیاز به دوش گرفتن دارید، موهایتان را یک روز در میان بشویید.
•    سعی کنید از فعالیت هایی که منجر به عرق کردن زیاد می شود خودداری کنید تا مواد روی موهایتان ماندگاری بالاتری داشته باشند.
•    از لمس کردن زیاد از حد موهایتان بپرهیزید؛ زیرا این کار می تواند سبب چرب شدن بیش از حد موهای شما شود.
•    از رو بالشی ساتن استفاده کنید، چراکه این جنس موهایتان را دچار الکتریسیته و خشکی نمی کند و در عین حال نرمی و لطافت را به موهایتان هدیه می کند. علاوه بر رو بالشی، توصیه می شود بانوان نیز از کش مو ساتن استفاده کنند.

جمع بندی
برای حفظ سلامت موها نیاز به یک روتین مناسب است که این عضو در ایده آل ترین حالت ممکن خود ظاهر شود. معمولا پیش از اقدام به هرکاری شناخت لازم و کافی از موها می تواند در داشتن روتین مناسب بسیار تاثیرگذار باشد. همچنین استفاده از بهترین و با کیفیت ترین محصولات نیز بسیار حائز اهمیت خواهد بود. فروشگاه ونوسی شو که ارائه دهنده محصولات مراقبت از پوست و مو است، رضایت و سلامت مشتریان خود را در اولویت قرار داده تا شما با خیال راحت، از محصولات این فروشگاه استفاده کنید.
 


کد مطلب: 404843

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/404843/6-اقدام-بعد-کراتینه-مو-نکات-ضروری

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir