کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هزینه های برندگان لاتاری بعد از اعلام نتایج و برنده شدن

31 ارديبهشت 1402 ساعت 10:51

گروه کسب و کار:


هزینه برندگان لاتاری بعد از اعلام نتایج و برنده شدن که در این مقاله از سایت موسسه ایرانیان لاتاری درباره هزینه بعد از برنده شدن در لاتاری صحبت خواهیم کرد.
در این مطلب تمام هزینه های افراد شرکت کننده در لاتاری گرین کارت آمریکا را بر می شماریم، پس تا پایان با ما همراه باشید.

لاتاری چیست؟
لاتاری تنوع نژادی آمریکا، یک برنامه مهاجرتی است که در سال 1990 با ظرفیت 55 هزار ویزا پایه گذاری شد.
همان طور که از نام آن پیداست، هدف این کلاس ویزا، ایجاد تنوع نژادی در جامعه مهاجران به ایالات متحده است.
از این رو، برنامه لاتاری تنوع نژادی، هرساله امکان شرکت افراد از سرتاسر دنیا را فراهم می آورد تا شانس خود را برای اخذ گرین کارت و در نهایت اقامت دائم ایالات متحده به دست آورند.
حدود شش ماه پس از اتمام ثبت نام لاتاری که معمولا در یک بازه ی یک ماهه (اوایل اکتبر تا اوایل نوامبر) برگزار می شود، نتایج قرعه کشی برنامه ویزای تنوع نژادی آمریکا از طریق سایت E-DV قابل استعلام خواهند بود.
برندگان لاتاری، شانس ویژه ای برای اخذ ویزای آمریکا پیش روی خود خواهند داشت.

مراحل پیش روی برندگان لاتاری آمریکا
تکمیل فرم  DS-260
تکمیل یا سابمیت این فرم نیاز به تجربه و تخصص دارد. هر برنده و تمام زیرمجموعه های او که قصد اخذ ویزا دارند، باید اطلاعات شخصی، تحصیلی و کاری خود را در این فرم وارد کنند. هر نوع اطلاعات مبهم، ناکافی و یا نادرست در فرم DS-260، می تواند منجر به ریجکت شدن برنده در مصاحبه و یا درگیری با پروسه زمان بر بررسی های امنیتی یا AP شود.

انتخاب سفارت
انتخاب سفارت نیز در هنگام تکمیل فرم DS-260 انجام می شود. برندگان لاتاری ایرانی، می توانند با توجه به شرایط پرونده و کیس نامبر خود، یکی از سه سفارت آمریکا در ایروان (ارمنستان)، ابوظبی (امارات متحده عربی) و آنکارا (ترکیه) را انتخاب کنند.

کارِنت شدن
در هر ماه از سال مالی، کیس نامبر های مجاز برای دعوت به مصاحبه از هر قاره توسط وزارت امور خارجه آمریکا اعلام می شوند. اگر کیس نامبر برنده در بازه اعلام شده ویزا بولتن قرار داشت، شخص برنده باید منتظر نامه دعوت به مصاحبه باشد.

زمان انتظار برای دعوت به مصاحبه
کارنت شدن به این معنی نیست که شخص برنده قطعا و سریعا به مصاحبه دعوت خواهد شد. عوامل زیادی مثل پردازش پرونده درKCC ، فعالیت سفارت، زمان سابمیت فرم DS-260 و … در دعوت برندگان به مصاحبه نقش دارند.

نامه دعوت به مصاحبه
دعوت شدن به مصاحبه از طریق ایمیل به اطلاع برنده می رسد. پس از آن، شخص برنده باید به ترجمه مدارک از طریق دارالترجمه، دریافت کارت زرد واکسیناسیون، تهیه کارت واکسن کرونا، دریافت نامه تمکن مالی از بانک، ثبت نام در سایت پست، اخذ نوبت معاینه پزشکی و رزرو بلیط و هتل جهت سفر به کشور محل مصاحبه اقدام کند.

رجیستر
برای ثبت قرار ملاقات برنده در سفارت نیاز به رجیستر است. این مرحله به معنی ثبت ملاقات در سایت پست نیز در نظر گرفته می شود. به این ترتیب، رجیستر یک راه ارتباطی برای دریافت ویزا از طریق پست و یا ارسال مدارک تکمیلی به سفارت است.

شرکت در مصاحبه سفارت
شخص برنده و زیرمجموعه های او که مایل به دریافت ویزا هستند باید در مصاحبه شرکت کنند. در این مصاحبه، افسر سفارت پس از پرسش سوالاتی تصمیم می گیرد که آیا شما واجد شرایط اخذ ویزای یکضرب هستید و یا مشمول AP و حتی ریجکت شدن خواهید بود. از این رو، آمادگی برای شرکت در این مصاحبه بسیار ضروری است.

مصاحبه لاتاری

مدارک مورد نیاز برای مصاحبه سفارت
مدارک مورد نیاز باید توسط برنده در زمان مصاحبه ارائه شوند و تا پیش از مصاحبه سفارت، نیاز به ارسال فیزیکی (پست کردن) و یا ایمیل کردن مدارک به سفارت نیست.
مدارک مهمی که در روز مصاحبه باید همراه داشته باشید شامل:
نامه برنده شدن، نامه دعوت به مصاحبه سفارت، اسناد ازدواج و طلاق (در صورت وجود)، عکس، اسناد هویتی و پاسپورت، نامه تمکن مالی، مدارک پزشکی و واکسیناسیون، پاکت مهر و موم نتیجه معاینه پزشکی و مدارک تحصیلی و شغلی است.
برندگان لاتاری باید توجه داشته باشند که در بعضی پرونده ها، به دلیل شرایط خاص برنده و ریسک های موجود، باید مدارکی بیشتر از مواردی که در بالا ذکر شد ارائه شوند.
اما این به بدین معنی نیست که برندگان لاتاری با انبوهی از مدارک مختلف در مصاحبه سفارت حضور یابند! زیرا بردن مدارک اضافی و بی مورد، به راحتی می تواند باعث دردسرهای بزرگی برای برندگان در سفارت شود.
به همین دلیل، برای جلوگیری از ابهامات احتمالی افسر کنسولی و یا ایجاد دردسر برای برندگان لاتاری، مدارک لازم برای بردن به مصاحبه سفارت باید به دقت جمع آوری گردند.

سفارت های منتخب برندگان ایرانی لاتاری گرین کارت
برندگان ایرانی لاتاری تنوع نژادی آمریکا، که ساکن ایران هستند، باید یکی از سه سفارت منتخب ایالات متحده را برای برگزاری مصاحبه خود انتخاب کنند.
سفارت های منتخب آمریکا برای ایرانیان شامل سفارت ایروان در ارمنستان، سفارت ابوظبی در امارات متحده عربی و سفارت آنکارا در ترکیه هستند.
با توجه به شرایط برنده، وضعیت کشور محل سفارت و سابقه فعالیت سفارت می توان بهترین سفارت را برای برندگان ایرانی لاتاری انتخاب کرد.
به طور کلی هیچ سفارت بهتر و بدتری وجود ندارد و برای هر برنده لاتاری، با توجه به شرایط پرونده او، باید مناسب ترین سفارت انتخاب شوذ.

سوالات مصاحبه سفارت برای برندگان لاتاری
فرم DS-260 تکمیل شده شما در دسترس سفارت یا کنسولگری ایالات متحده که در آنجا با شما مصاحبه می شود خواهد بود.
سوالات مصاحبه، که توسط آفیسر پرسیده می شوند، عموما بر اساس اطلاعات همین فرم و جهت اطمینان از صحت داده های وارد شده در فرم DS-260 هستند.
در واقع تمرکز آفیسر بر روی ناهماهنگی های اطلاعات وارد شده در فرم DS-260 خواهد بود.
آمادگی جهت شرکت در مصاحبه سفارت، از موارد مهمی است که برندگان باید پیش از شرکت در مصاحبه آن را مدنظر قرار دهند.
هر گونه تناقض، اطلاعات مبهم و یا رفتار نسنجیده در مصاحبه می تواند منجر به ریجکت شدن و یا درگیری با پروسه بررسی های امنیتی FBI یا AP (اِی پی) که زمانبر و پیچیده هستند، خواهد شد.
عموما سوالات مصاحبه سفارت حول پرسش های شغلی، دلایل و هدف مهاجرت، پرسش هایی در مورد آدرس آمریکا، سوال در مورد تحصیلات، پرسش در مورد خدمت سربازی و همچنین پرسش هایی در مورد ازدواج و طلاق (در صورت تاهل) و یا در مورد فرزندان می چرخند.

معاینه پزشکی
قبل (و یا بعد) از مصاحبه، می توانید معاینه پزشکی را در کلینیک مورد تایید سفارت در کشور محل مصاحبه انجام دهید. در این جلسه، شما باید اسناد و مدارک پزشکی مربوط به عمل های جراحی و نظیر آن و همچنین عینک، سمعک و … را که بطور دائم استفاده می کنید، همراه خود داشته باشید.

سفر به ایالات متحده آمریکا
اگر ویزای یکضرب بگیرید، عموما ۶ ماه فرصت دارید تا برای فعال شدن گرین کارت خود به خاک ایالات متحده آمریکا وارد شوید. پیش از آن شما باید ایالت مناسب خود را انتخاب کرده و مسکن نیز اجاره کنید. کارشناسان ایرانیان لاتاری در این زمینه راهنمای شما خواهند بود.

اگر ویزای یکضرب نگیرید …
در این حالت یا برنده ریجکت می شود که به طور کلی شانس او و زیرمجموعه ها از دست می رود؛ و یا مشمول AP (بررسی های امنیتی توسط FBI) می شود که برای رفع آن نیاز به تخصص، تجربه و البته گذشت زمان است.
حال که با مراحل کاری برندگان لاتاری آمریکا آشنا شدیم، به سراغ هزینه هایی که هر کدام از این مراحل برای برندگان خواهند داشت، می رویم. در ادامه با ایرانیان لاتاری همراه باشید.

هزینه تقریبی بلیت و هتل در شهر محل مصاحبه
همان طور که پیش تر اشاره شد، برندگان ایرانی لاتاری عموما باید برای شرکت در مصاحبه ی سفارت آمریکا، به یکی از کشورهای اطراف (ترکیه، امارات متحده عربی و ارمنستان) سفر کنند.

بلیت و هتل در شهر محل مصاحبه به مدت 7 الی 10 روز
سفارت هزینه برای هر نفر*
آنکارا 20 میلیون تومان
ابوظبی 25 میلیون تومان
ایروان 20 میلیون تومان
* هزینه های ذکر شده به صورت تقریبی هستند و با توجه به قیمت و نوع پرواز و هتل محل اقامت می توانند متغیر باشند.

انجام مدیکال (معاینه پزشکی) در کلینیک معتمد سفارت
شرکت در مصاحبه سفارت آمریکا، به تنهایی کافی نیست و تمامی برندگانی که به مصاحبه دعوت شده اند، باید معاینه پزشکی نزد پزشک یا کلینیک معتمد سفارت (در همان کشور محل مصاحبه) را نیز پشت سر بگذارند.
مدیکال (معاینه پزشکی)
سفارت هزینه برای هر نفر*
آنکارا حدود 500 دلار
ابوظبی حدود 250 تا 500 دلار
ایروان حدود 150 تا 300 دلار
* هزینه های ذکر شده به صورت تقریبی هستند و با توجه به مراحل مدیکال و واکسن های تزریق شده می توانند متغیر باشند.

پرداخت تعرفه سفارت
برندگان لاتاری که برای شرکت در مصاحبه، به سفارت آمریکا دعوت می شوند باید مبلغی را به عنوان تعرفه سفارت پرداخت کنند. این تعرفه در تمام سفارت ها، 330 دلار به ازای هر نفر تعیین شده است.
تعرفه سفارت
سفارت هزینه برای هر نفر
آنکارا 330 دلار
ابوظبی 330 دلار
ایروان 330 دلار

 گرین کارت
تعرفه جهت صدور گرین کارت به ازای هر نفر 220 دلار است.

بلیت پرواز تهران به لس آنجلس
قیمت بلیط پرواز Qatar Airways از تهران به لس آنجلس معمولا برای هر نفر بین 20 تا 27 میلیون تومان است.

هزینه های پس از ورود به خاک آمریکا
هزینه ی اولیه ای که برندگان جهت شروع زندگی در آمریکا باید با خود داشته باشند، با توجه به ایالت و شهر انتخابی می تواند متغیر باشد.
مانند هر کشور دیگری، شهرهای گران قیمت و ارزان قیمت زیادی در ایالات متحده وجود دارند که برندگان لاتاری باید با توجه به بودجه مالی خود، یکی از آن ها را انتخاب کنند.
برندگانی که بتوانند در ماه اول ورود به آمریکا کار پیدا کرده و هزینه های خود را به صورت بهینه مدیریت کنند، می توانند سرمایه اولیه ی کمتری جهت شروع زندگی جدید خود در ایالات متحده به همراه ببرند.

گرین کارت چیست

گرین کارت چیست؟
کارت اقامت دائم ایالات متحده (به طور رسمی: فرم I-551، محاوره ای: کارت سبز) یک مدرک شناسایی متعلق به ایالات متحده آمریکا است.
پس از درخواست، خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) این سند را برای افرادی صادر می کند که هنوز شهروند ایالات متحده نیستند اما به قصد مهاجرت در ایالات متحده ساکن شده اند.
دارندگان این کارت به عنوان مقیم دائم قانونی (LPR) یا به اختصار مقیم دائم شناخته می شوند.
نام گرین کارت از اولین کارت های شناسایی گرفته شده است که دارای حروف سبز و یک عکس رنگی مایل به سبز بود.
گرین کارت آمریکا با سایر ویزاها تفاوت دارد زیرا به دارنده آن اجازه می دهد برای مدت نامحدودی در ایالات متحده بماند و کار کند.
مانند هر ویزای دیگری در گذرنامه چسبانده نمی شود و به عنوان یک مدرک شناسایی مستقل شناخته می شود.
وضعیت قانونی اقامت دائم در ایالات متحده آمریکا در بین سه مرحله در مسیر اخذ تابعیت آمریکا قرار گرفته است:
1.    ویزای مهاجرت
2.    اقامت دائم با گرین کارت
3.    تابعیت آمریکا

مزایای گرین کارت آمریکا
گرین کارت آمریکا یکی از پرطرفدارترین ویزاهای مهاجرتی در سراسر جهان است.
دارندگان این کارت اقامت دائم، می توانند از مزایای مختلفی بهره مند شوند:
•    ورود نامحدود به ایالات متحده
•    زندگی بدون محدودیت در هر ایالتی از آمریکا
•    حفظ تابعیت قبلی
•    درخواست برای شهروندی ایالات متحده بعد از سه یا پنج سال

سایر هزینه های برندگان لاتاری
برندگان لاتاری با توجه به شرایط خود، هزینه های دیگری شامل آزادسازی مدرک تحصیلی،‌ ترجمه مدارک و … را نیز باید در نظر بگیرند.

آیا روش ارزانتری برای اخذ گرین کارت و اقامت دائم آمریکا وجود دارد؟
واقعیت این است که لاتاری تنوع نژادی را در مقایسه با سایر روش های اخذ گرین کارت، می توان ارزان ترین راه رسیدن به اقامت دائم ایالات متحده دانست.
سایر روش های مهاجرت دائم به آمریکا، که شامل مواردی چون ویزای شغلی، ویزای نخبگان، ویزای سرمایه گذاری، ویزای خانوادگی و … هستند، عموما شرایط سخت تر، الزامات پیچیده تر و هزینه های به مراتب بالاتری دارند.


کد مطلب: 404850

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/404850/هزینه-های-برندگان-لاتاری-بعد-اعلام-نتایج-برنده-شدن

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir