به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۱:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۳۱ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۴۰۴۸۶۵
هالند تاریخ سیتیزن‌ها با گواردیولا را از نو نوشت

پنجمین تاج‌گذاری پپ در انگلیس با متفاوت ترین نخست وزیر!

پنجمین تاج‌گذاری پپ در انگلیس با متفاوت ترین نخست وزیر!
گروه ورزشی: با شکست شب گذشته آرسنال، تیم فوتبال منچسترسیتی بدون نیاز به کسب امتیاز جدید، رسما قهرمان فصل 2023-2022 فوتبال ایران شد.
شاید اگر فرگوسن را پادشاه لیگ برتر انگلیس بدانیم، حالا می شود با قاطعیت از گواردیولا به عنوان جانشین شایسته او صحبت به میان آورد. سوپرمربی دنیای فوتبال که در هفت فصل حضور در لیگ برتر انگلیس تنها دو بار در کسب قهرمانی ناکام مانده، حالا در شرایطی سمفونی پنجمین تاج‌گذاری‌اش را می‌شنود که نخست‌وزیر او در مسیر قهرمانی، تفاوت محسوسی با نفرات قبلی دارد. پپ در اولین فصل حضور در انگلیس، پس از چلسی و تاتنهام به مقام سوم رسید و در فصل 20-19 هم پس از لیورپول رویایی کلوپ، دوم شد و در تمام فصل های دیگر با شایستگی قهرمانی را به چنگ آورده بود.
در مقایسه با چهار قهرمانی دیگر، این یکی شاید بیشترین رنج را نداشته باشد، زیرا او دو عنوان را با اختلاف امتیازی کم به دست آورد (18-19 و 21-22) و شاید درخشان ترین هم نباشد، زیرا در فصل 17 -18 به 100 امتیاز و در 18-19 به 98 امتیاز رسید و در 21-22 تیم تحت مربیگری پپ 93 امتیاز کسب کرد. بنابراین، 85 امتیاز فعلی در موقعیت اختلاف چهار امتیازی با آرسنال، بهترین ارقام گواردیولا در انگلیس نیستند، اما تجزیه و تحلیل آمار او باعث می شود که این عنوان 22-23 به چشم یک عنوان قهرمانی با تیمی متفاوت تر از "گاردیولیسموی" معمولی دیده شود.
اولین جزئیاتی که از این سیتی جدید را به یاد خواهیم آورد، ثبت 36 گل در 33 بازی تا اینجای کار، توسط ارلینگ هالند است. یک "جانور" تهاجمی که در ترکیب سیتیزن ها بسیار کارآمد بوده و در عین حال سناریوی تاریخی پپ در سیتی را نیز تغییر داده است و زمینه ساز نهمین قهرمانی تاریخ سیتی در جزیره شد.
1878005
مقایسه آمار شگفت‌انگیز هالند در برابر برترین گلزنان هر فصل منجر به قهرمانی سیتی
جزئیات تاکتیکی دیگری که این سیتی 22-23 را با یک 1-4-3-3 معمولی متفاوت می کند، گنجاندن جان استونز در بازی های آخر به عنوان هافبک دفاعی است تا برتری را در میانه میدان ایجاد کند. استونز یکی از ویژگی‌های این سیتی جدید است که باعث شد او، بیش از هر بازیکن دیگری، در نمایش استثنایی سیتی برابر رئال به چشم بیاید.
پنج قهرمانی پپ در هفت فصل، با در نظر گرفتن رقابت‌پذیری فوتبال انگلیس، شایستگی قابل‌توجهی دارد، اما در عین حال ارزش این قهرمانی زمانی بیشتر می شود که بدانیم در پنج سال گذشته، سیتی برخلاف آنچه تصور می‌شود، تیم انگلیسی ای نیست بیشترین مبلغ را برای نقل و انتقالات خرج کرده است.
در این فصل، سیتی نهمین تیم در جدول احتصاص بیشترین مبلغ برای نقل و انتقالات در لیگ جزیره بود (150.4 میلیون یورو در برابر چلسی با 611). فصل گذشته تیم سیتی سومین تیم پرخرج در نقل و انتقالات بود (138.9 میلیون رو در برابر 167.4 میلیون یورو آرسنال). آنها در فصل 20-21 هم دومین تیم پرخرج بودند (173.4 میلیون در مقایسه با چلسی 247 میلیون یورویی). فقط در دو فصل اول پپ، سیتی در هزینه های داخلی انگلیس پیشتاز بود: در 17-18، 317 میلیون و در 16-17، 216 میلیون یورو.
از لحاظ میانگین امتیازگیری، تیم این فصل در مقایسه با سیتی 18-17 که با 100 امتیاز و اختلاف 19 امتیازی نسبت به تیم دوم قهرمان شده بود، فصل درخشانی پشت سر نگذاشته اما برای درک بهتر از رقابتی بودن این فصل همان بس که در آن سال آگوئرو با 21 گل برترین گلزن فصل تیمش شد.
برچسب ها: منچستر سیتی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها