به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۳۱ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب : ۴۰۴۸۹۴

تاخت و تاز روسیه موفق نخواهد شد

تاخت و تاز روسیه موفق نخواهد شد
گروه بین الملل: حمایت از اوکراین در برابر تجاوز نظامیان روسی یکی از محورهای اصلی رایزنی سران و رهبران هفت کشور صنعتی جهان در هیروشیما است.
اجلاس سه روزه سران گروه هفت روز یک‌شنبه، در حالی به پایان می‌رسد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین نیز به ژاپن سفر کرد.در روزهای اخیر درباره افزایش کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین و تحویل احتمالی هواپیماهای جنگنده F-16 به این کشور بسیار بحث و گمانه‌زنی شده است.تا کنون آمریکا و برخی دیگر از اعضای گروه هفت، از جمله بریتانیا و فرانسه دست‌کم برای آموزش خلبانان اوکراینی اعلام آمادگی کرده‌اند و صدراعظم آلمان نیز از این کار استقبال کرده است.اولاف شولتس در حاشیه اجلاس هیروشیما به شبکه خبری ntv گفت گرچه آموزش خلبانان اوکراینی بسیار زمان‌بر خواهد بود اما اعلام آمادگی برای انجام این کار پیام مهمی به روسیه است.شولتس با اشاره به ابراز تمایل کی‌یف برای دریافت جنگنده‌های اف۱۶ و احتمال مشارکت برلین در این کار گفت، همه می‌دانند که آلمان چنین جنگنده‌هایی در اختیار ندارد.
صدراعظم آلمان درباره اهمیت اعلام آموزش خلبانان اوکراینی گفت: «روسیه باید متوجه شود که حتی اگر به اندازه کافی هم دوام بیاورد، تاخت و تازش در اوکراین نمی‌تواند موفقیت‌آمیز باشد.»
همزمان با انتشار اظهارات شولتس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تسخیر شهر باخموت در شرق اوکراین را به نیروهای روسی و متحدانش تبریک گفت. رئیس شرکت پیمانکاری نظامی روسی موسوم به گروه واگنر  در یک پیام ویدئویی اعلام کرد شهر باخموت، در استان دونتسک به طور کامل تصرف شده است.به گفته یوگنی پریگوژین شبه‌نظامیان گروه واگنر ساعت ۱۲ ظهر شنبه به وقت محلی کنترل کامل شهر باخموت را در دست گرفتند و ۲۵ ماه مه این شهر را به نیروهای روسی تحویل می‌دهند.
پریگوژین در حالی خبر تسخیر باخموت را اعلام کرد که دو هفته پیش در بیانیه‌ای تهدید کرده بود به دلیل تعلل روسیه در تامین مهمات مورد نیاز نیروهایش آنها را از جبهه‌های نبرد باخموت خارج می‌کند.نبرد بر سر کنترل شهر باخموت از حدود هفت ماه پیش به این سو ادامه داشته است. کارشناسان نظامی معتقدند جنگ بر سر شهر باخموت خونین‌ترین نبرد نیروهای پیاده نظام در اروپا از زمان خاتمه جنگ دوم جهانی تا کنون است.
اوکراین هنوز به طور رسمی سقوط شهر باخموت را تائید نکرده است. خبرگزاری آسوشیتدپرس از قول هانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین گزارش داد وضعیت بحرانی است اما مدافعان اوکراینی همچنان به مقابله با متجاوزان ادامه می‌دهند.تسخیر شهر باخموت می‌تواند راه پیشروی نیروهای روسی به مناطق مرکزی اوکراین را هموار کند و به همین دلیل نیروهای اوکراینی در ماه‌های گذشته تلاش کردند مانع این کار شوند.
بخش‌های بزرگی از ایالت دونتسک در نخستین روزهای تجاوز نظامیان روسی اشغال شد و اگر باخموت سقوط کند احتمال تسلط کامل مسکو و متحدانش بر تمام منطقه منتفی نیست.
اوکراین از مدت‌ها پیش بر اهمیت دریافت تسلیحات سنگین از متحدان غربی برای مقابله با پیشروی نیروهای روسی و متحدان مسکو تاکید کرده و در ماه‌های اخیر حمایت نظامی از کی‌یف افزایش یافته است.صدراعظم آلمان می‌گوید این کشور پس از ایالات متحده بیشترین حمایت‌ها را از اوکراین می‌کند و این کار شامل سازماندهی ارسال تانک‌های پیشرفته، مهمات و سامانه‌های دفاع ضدهوایی می‌شود.

 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها