به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۳۱ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : ۴۰۴۹۱۱

فیلِ قلدری که به بقیه زور می گوید /فیلم

فیلِ قلدری که به بقیه زور می گوید /فیلم
گروه فیلم:به ندرت مشاهده می‌شود که فیل‌های آفریقایی پرخاشگری شدید نسبت به یکدیگر نشان دهند، اما ممکن است بیشتر در مورد تسلط رخ دهد که می‌تواند کمی از کنترل خارج شود!به گزارش فرارو، خوب است بدانید که این فقط بچه‌های انسان نیستند که به زمین می‌افتند! وقتی یک گله فیل درگیر می‌شود، دعوا‌های خواهر و برادر در مقیاس بزرگی رخ می‌دهد. در کلیپ زیر، شاهد هل دادن یک فیل کوچکتر توسط یک خواهر یا برادر بزرگتر هستیم.
 
 
فیل‌ها حیواناتی اجتماعی هستند که خیلی در این کلیپ مشخص است. آن‌ها در گروه‌های مادرسالار به نام گله زندگی می‌کنند. این گروهی است که از ماده‌ها و فرزندان آن‌ها تشکیل شده است. یک گله از دو یا سه فیل تا ۱۴ یا بیشتر متغیر است. اغلب یک رهبر - مادرسالار - و خواهران او به اضافه همه فرزندان وجود دارد. فرزندان ماده مادام العمر با گله می‌مانند. با این حال، این بدان معنی است که گله در نهایت بیش از حد بزرگ می‌شود و به چند گروه تقسیم می‌شود.
 
در واقع، فیل‌ها پیوند‌های اجتماعی گسترده و پیچیده‌ای با ده‌ها عضو خانواده و صد‌ها آشنای خود دارند! یک سلسله مراتب در گله وجود دارد. بالاترین رتبه معمولاً بلندترین است و بقیه با پایین نگه داشتن سر خود در کنار او قرار می‌گیرند. همه ماده‌ها از گوساله‌ها بسیار محافظت می‌کنند، همانطور که در این کلیپ به وضوح می‌بینیم!
 
فیل‌های نر با گله زندگی نمی‌کنند. وقتی آن‌ها در سنین نوجوانی خود هستند، بقیه را ترک می‌کنند و بسیاری از آن‌ها زندگی انفرادی دارند.فیل‌ها دوست دارند بازی کنند و ممکن است این بازی کمی بیش از حد پیش برود. فیل‌های نر کوچک مخصوصاً دوست دارند که درگیر شوند، هل دهند و تعقیب کنند. با این حال، فیل‌های ماده مسن‌تر نیز دیده شده اند که این کار را انجام می‌دهند.

به ندرت مشاهده می‌شود که فیل‌های نر آفریقایی پرخاشگری شدید نسبت به یکدیگر نشان می‌دهند، اما ممکن است بیشتر در مورد تسلط رخ دهد که می‌تواند شامل تکان دادن سر و چرخاندن تنه باشد. همچنین می‌تواند شامل هل دادن و عاج زدن باشد که می‌تواند کمی از کنترل خارج شود!
....
برچسب ها: حیات وحش
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها